میهن صنعت :

رویکرد و تعامل مهندس مدنی بسیار مثبت است

میهن صنعت : سه تن از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرنگار سایپانیوز سیاست ها و رویکرد مهندس مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا را برای بهبود وضع صنعت کشور مؤثر توصیف کردند.

به گزارش میهن صنعت، دکتر اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بعد از تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: مهندس مدنی تعامل بسیار مناسبی با کمیسیون صنایع و معادن داشته و هر موقع کمیسیون از ایشان دعوت کرده،‌ حضور داشته و صحبت های نمایندگان مردم را به صورت تمام و کمال شنیده اند و توضیحات یا پاسخ هایی که لازم می دیدند ارائه داده اند. به هر حال ممکن است برخی از نمایندگان از پاسخ ها قانع نشده باشند اما در مجموع رویکرد و تعامل ایشان بسیار مثبت است.

دکتر اسماعیلی در خصوص عملکرد مهندس مدنی تصریح کرد زمان زیادی از تصدی مهندس مدنی نمی گذرد و ایجاد تغییر در مجموعه عظیم سایپا نیازمند زمان بیشتری است منتها دیدگاه های ایشان و مسائلی را که در کمیسیون صنایع مطرح کرده اند و همچنین در مذاکراتی که داشته و صحبت هایی که کرده در مجموع امیدبخش بوده است. به عنوان مثال آن چه برای خود من مهم است نه تنها به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن بلکه به عنوان دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه صحبت ها و دیدگاه های ایشان در این مورد را بسیار مثبت یافتم. وی علاقه مند است که ارتباط بیشتری بین صنعت و دانشگاه به وجود آید و این مسئله را در برنامه های خود گنجانده اند.

مهندس مدنی هم اعتقاد دارد که ارتباط با دانشگاه به معنی فراهم کردن زمینه های رشد و گشودن گره های کور است. من حیث المجموع جهت گیری ایشان را بنده مثبت ارزیابی می کنم.
دکتر اسماعیلی با اشاره به گران شدن خودرو و نگرانی های مردم گفت: از خودروسازان انتظار داریم مسئله قیمت خودرو کنترل شود و ما اذعان داریم که حل این مسئله تنها به دست شخص آقای مهندس مدنی نیست و تعامل نهادهای مختلفی را می طلبد و ما از خودروسازان انتظار داریم راه حل هایی بهتری را برای این مسئله پیدا کنند. در این زمینه تعامل بین مجلس، دولت و به ویژه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت لازم است.

دکتر اسماعیلی در پایان گفت: ما در حال حاضر درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. در این جنگ تمام کشورهایی که در صف مقابل ما هستند همیشه تلاش خود را برای برخورد با انقلاب به خرج داده اند. این بار این کشورها در زمینه مسائل اقتصادی صف آرایی کرده اند. در این رویارویی ما با تحریم های مختلف رو به رو شده ایم،‌ اجازه خرید نفت ما را نمی دهند و با مشکل وصول ارز حاصل از فروش مواجه شده ایم. بنابر این دروه ای که در آن هستیم یک دوره گذرا و موقتی است. اگر بتوانیم با رهبری امام گونه رهبر معظم انقلاب و تدبیر مسئولان و مدیران نظام از این دوره بگذریم دوران شکوفایی با سرعت بسیار بالایی شروع خواهد شد. یکی از مهمترین رویکردها کم شدن اتکا به درآمدهای نفتی و رونق در صنعت و معدن است. در مورد خودروسازان به ویژه سایپا نیز انتظار روزهای نوید بخش را داریم.


مهندس مدنی را مدیری متعامل می بینم
زارعی نماینده بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مهندس مدنی را مدیری متعامل می بینم،‌ هدفگذاری های که برای صنعت خودرو ارائه کرده بسیار خوب و منطقی به نظر می آید.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: متأسفانه شرایطی آشفته و نابسامان بر بازار خودرو حاکم شده طوری که اجازه تفکیک کارکردهای با برنامه و بدون برنامه را نمی دهد. امیدواریم این تب قیمت گذاری خودرو خیلی زود به پایان برسد و شرایط معقولی حاکم شود.

زارعی تأکید کرد: مهندس مدنی در تعامل با مجلس رویکرد قابل تحسینی دارد و از این رو جای تقدیر و تشکر دارد. من در ایشان توانمندی های خوبی مشاهده کرده ام به ویژه در صنعت خودرو،؛ همان طور که مستحضر هستید صنعت خودرو یکی از صنایع اصلی و مادر در کشور است. اشتغالی که در این حیطه شکل گرفته، بسیار قابل توجه است، هم اشتغال مستقیم و هم غیرمستقیم، هم در بخش قطعه سازی. در آینده هم می توان به اشتغال برای بازارهای هدف تعریف کنیم. با توجه به عمر طولانی صنعت خودرو در ایران، به نظر می رسد که صنعت خودروی ایران می تواند بهتر از این بدرخشد.

وی در خصوص انتظار از مدیران خودروساز به ویژه مهندس مدنی گفت: به حداقل دو عامل باید توجه کرد یکی مدیریت هزینه های تولید و دیگری مدیریت کیفیت. اگر به این دو مقوله توجه شود بنده معتقد هستم با این متخصصان و کارشناسان و سابقه ای که ما در این صنعت داریم،‌ می توانیم یکی از بهترین خودروسازان دنیا باشیم. البته شرایط اقتصادی کار را امروز کمی دشوار کرده است. ما انتظار داریم خودروسازان در وحله اول در همکاری پیشگام  شوند و بعد نهادها و دستگاه های ذیربط مانند مجلس و دولت همکاری تنگاتنگی را داشته باشند به ویژه آن که صنعت خودرو صنعتی بسیار مهم و تأثیرگذاری در حوزه اشتغال است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد برآیند و هم افزایی این همکاری ها موجب ایجاد شرایطی با ثبات شود. به ویژه که چشم انداز مثبتی برای آینده سایپا وجود دارد.


مردم از قانونگذاران، دولت و خودروسازان انتظار همکاری دارند
اللهوردی دهقانی نماینده مردم ورزقان گفت: مهندس مدنی برنامه های خوبی را در کمیسیون ارائه کرده و به خوبی از عهده ی کار برمی آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد مردم از قانون گذاران، دولت و خودروسازان انتظار همکاری دارند تا بر این مشکل به وجود آمده فائق آمده و جلوی رشد قیمت ها را بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست گذاری هایی که مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ارائه داده و اعلام کرده ، این رویکردها باعث رونق بازار خودرو، افزایش تولید، افزایش کیفیت، کاهش قیمت و استفاده از نوآوری ها گردد، به طوری که با کمترین انرژی بتوانند بهترین راندمان را ارائه نمایند.

نماینده مردم ورزقان گفت: انتظار ما این است که نه تنها خودروسازان بتوانند روی پای خود بایستند بلکه بتوانند با خودروسازان جهان رقابت کنند. خوشبختانه بازار بسیار خوبی در اطراف کشور ما وجود دارد. نیازی نیست به کشورهای دور برویم، همین کشورهای دور و بر ما نیاز به خودروهای ارزان، با کیفی، کم مصرف و ایمن  دارند. و چون این قابلیت در خودروسازان ایران وجود دارد من چشم انداز بسیار خوبی را برای خودروسازان ایرانی به ویژه سایپا می بینم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11016
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه