میهن صنعت :

رکود انتخاباتی بازار مسکن/افزایش قیمت بعید است

میهن صنعت : رکود انتظاری بازار مسکن همچنان ادامه دارد، اما با این وجود قیمت‌ها در بخش اجاره به‌صورت آهسته و پیوسته روند صعودی در پیش گرفته، البته در بخش خرید و فروش وضعیت دیگری حاکم است و خبری از افزایش قیمت‌های آنچنانی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هر چه به روزهای پایانی بهار نزدیک می‌شویم، تقاضا در بخش اجاره‌بهای مسکن افزایش می‌یابد و به همان اندازه نیز از تب و تاب خرید و فروش کاسته می‌شود. در حال حاضر به دلیل بلاتکلیفی ناشی از انتخابات هم خریداران و هم فروشندگان به اصطلاح دست نگه داشته‌اند تا ببینند وضعیت بازار مسکن در بیست و پنجمین روز خرداد چگونه خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از فعالان بخش مسکن و کارشناسان اقتصادی دورنمای روشنی را برای این بازار پیش‌بینی کرده و معتقدند که افزایش قیمت مسکن به اوج رسیده و بیش از این نمی‌توان انتظار رشدی را داشت.

با این حال مشاوران املاک با قاطعیت می‌گویند این‌که عده‌ای نشسته‌اند تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری قیمت مسکن افزایش یابد، انتظار بیهوده‌ای است، چراکه از ابتدای امسال تاکنون بازار مسکن در رکود به سر برده و خرید و فروش ملک به ندرت اتفاق می‌افتد.

 یک مشاور املاک در این‌باره به تسنیم گفت: البته در حدود سه ماه سپری شده از سال وضع بخش اجاره‌بها متفاوت بوده و قیمت‌ها در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداقل 50 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بهتر بود امسال نیز وزارت راه و شهرسازی برنامه‌هایی را برای این بازار اجرا می‌کرد تا مانند سال‌های گذشته از افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها جلوگیری می‌شد. متاسفانه بخش اجاره‌بها به حال خود رها شده است و دولت در روزهای پایانی عمرش توجهی به آن ندارد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر یک آپارتمان 44 متری 10 سال ساخت واقع در خیابان پیروزی-چهار راه کوکا کولا 140 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که 20 میلیون تومان آن وام بانکی است. یک آپارتمان با مساحت 50 متر مربع در گلبرگ غربی-تقاطع صیاد شیرازی از سوی مالک 222 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است و آپارتمانی با همین مشخصات در محدوده میدان امام حسین-خیابان ثارالله با امکاناتی نظیر پارکینگ و انباری 169 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش تسنیم همچنین آپارتمانی با مساحت 72 متر مربع 2 خوابه واقع در خیابان رودکی 165 میلیون تومان قیمتگذاری شده  است. مالک یک آپارتمان 72 متری 2 خوابه واقع در شمس‌آباد نیز ملک خود را با قیمت فروش 340 میلیون تومان در روزنامه آگهی کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19733
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه