یک فعال و کارشناس بازار:

رکود بازار خودرو به بازار لاستیک و روغن کشیده شد

میهن صنعت : افزایش چشمگیر قیمت از یک سو و رکود بازار خودرو از سوی دیگر، بر بازار لاستیک و روغن تاثیر منفی گذاشته و این بازار را نیز کساد کرده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یکی از فعالان بازار با بیان این مطلب ، از افزایش بیش از 30 درصدی قیمت ها در بازار لاستیک و روغن در سال جاری خبر داد و گفت: تورم و نوسانات نرخ ارز از مهمترین دلایل این افزایش قیمت به حساب می آید به طوری که این امر قیمت محصولات داخلی و خارجی را دستخوش تغییر کرده است.

مهدی ابوالحسنی با بیان اینکه میزان افزایش قیمت در محصولات خارجی به مراتب بیشتر از تولیدات داخلی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت کالاهای وارداتی با ارز ارتباط مستقیمی دارد، رشد نرخ ارز افزایش قیمت انواع لاستیک و روغن موتور را به دنبال داشته است.

وی درباره تاثیر کاهش نرخ ارز در قیمت لاستیک و روغن موتور گفت: با وجود اینکه طی چند روز اخیر شاهد کاهش ارزش دلار بوده ایم اما هنوز این موضوع تاثیری در بازار نداشته و هنوز کارخانه ها و واردکنندگان اقدامی در جهت کاهش قیمت انجام نداده اند.

وی درباره احتمال دوباره افزایش قیمت این محصولات تا پایان امسال به پرشین خودرو گفت: این موضوع بستگی به شرایط بازار و نوسان نرخ ارز دارد به طوری که کاهش یا ثبات نرخ ارز می توان منجر به کاهش قیمت ها در بازار لاستیک و روغن شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21217
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه