میهن صنعت :

رکورد جدید گازرسانی به نیروگاه‌ها/ توقف مصرف سوخت مایع در صنایع

میهن صنعت: معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به ثبت یک رکورد جدید گازرسانی به نیروگاه‌ها در فصل زمستان از رفع تمامی محدودیت‌های گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها خبر داد و اعلام کرد: مصرف سوخت مایع در تمامی واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به ثبت یک رکورد جدید گازرسانی به نیروگاه‌ها در فصل زمستان از رفع تمامی محدودیت‌های گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها خبر داد و اعلام کرد: مصرف سوخت مایع در تمامی واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها متوقف شده است.

محمدرضا غروی امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع عمده نیروگاه و مشترکان خانگی و تجاری گفت: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه بیش از 340 میلیون متر مکعب گاز طبیعیت توسط مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه میزان گازرسانی به نیروگاه ها در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس از امروز به طور متوسط بیش از 110 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه های کشور می شود و هیچگونه محدودیتی در گازرسانی به آنها وجود ندارد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز از ارسال روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز به کارخانجات و صنایع عمده کشور خبر داد و اعلام کرد: با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع مصرف نفت کوره و گازوئیل در واحدهای صنعتی و نیروگاهی متوقف شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه در حال حاضر هر سوخت مایع یا فرآورده های نفتی که به صنایع و عمده و نیروگاه ها ارسال می شود، صرفاً به منظور افزایش ذخیره سازی است، بیان کرد: همچنین در روزهای اخیر به طور میانگین روزانه 18 تا 20 میلیون متر مکعب گاز تحویل جایگاه های  CNGشده است.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه براساس اعلام نیاز وزارت نیرو و صنایع امکان تحویل هر میزان گاز طبیعی به مشترکان نیروگاهی و صنعتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود از تمامی مشترکان خانگی، تجاری و دولتی درخواست می شود به منظور حفظ، پایداری و فشار شرایط سراسری گاز در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11594
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه