میهن صنعت:

رییس‌جمهور: عده‌ای نمی‌خواهند روابط ما با دنیا عادی شود/در این زمینه حرف زیاد دارم

میهن صنعت: رییس‌جمهور اظهار کرد: عده‌ای به خاطر منافع شخصی خود نمی‌خواهند روابط کشور با دنیا عادی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در آستانه اجرایی شدن مفاد توافق‌نامه ژنو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان شرکت کارکنان مجتمع نفتی اروندان در دارخوین، با اشاره به اظهارنظرهایی که درباره مذاکره ایران با شش قدرت دنیا مطرح می‌شود، بر این نکته که "در این زمینه حرف زیاد دارم"، تاکید کرد.

 

وی افزود: حرف‌هایم را خواهم گفت. من خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و به خاطر منافع‌ شخصی‌شان مخالف هستند شرایط عادی با دنیا داشته باشیم و خودمان را برای ملت فدا کنیم.

 

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به کارکنان مجمتع صنعتی اروندان دارخوین گفت: کاری کنید که نفت را ارزان‌تر تولید کنیم. نترسید؛ من بر عهده می‌گیرم. ما از فشار این و آن نمی‌ترسیم. اگر شرکتی، نفتی را ارزان‌تر تولید کرد، حق با اوست.

 

روحانی همچنین با حمایت از تیم ایرانی در مذاکره با 1+5 تاکید کرد: افرادی که برای مسئولیت دیپلماسی انتخاب کردم، قوی‌ترین افرادی بودند که در این حوزه می‌شناختم؛ افرادی توانمند و صاحب نظر.

 

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان مجمتع نفتی حاضر در مراسم گفت: این دیدار به معنای احترام دستگاه اجرایی کشور و دولت به کارکنان غیور صنعت نفت ایران است.

 

رییس‌جمهور با یادآوری اهمیت مسأله نفت در ایران و جهان، خطاب به حاضران اظهار کرد: شما می‌دانید که نقش نفت در اقتصاد در جهان چقدر بالا بوده است. نفت نقش استراتژیک دارد و در روابط منطقه‌ای و جهان تاثیرگذار است.

 

وی با اشاره به جنگ‌هایی که بر سر موضوع نفت در سطح جهان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: این هم از واقعیت دور نیست که خیلی از جنگ‌های دنیا بر مبنای نفت بوده است.

 

روحانی در عین حال، بزرگترین حرکت ایران در برابر اجتماع را حرکتی برشمرد که از صنعت نفت شروع شد و افزود: نهضت ملی نفت که اولین حرکت در مقابل استعمار خارجی بود، در منطقه ما از ایران شروع شد.

 

رییس‌جمهور با مرور سهم صنعت نفت در پیروزی انقلاب، گفت: در انقلاب اسلامی ایران اگر تعبیر کنیم آن ضربه آخر را به رژیم طاغوت کارکنان صنعت نفت زدند، با واقعیت منطبق است.

 

وی به مرور تاریخ انقلاب و موضوع پیوستن نیروهای مسلح و کارکنان صنعت نفت به صف انقلابیون پرداخت و از آن به عنوان حرکتی یاد کرد که موجب شد دنیا در برابر ملت ایران و انقلابشان تسلیم شود.

 

روحانی در ادامه، نقش نفت در حرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را یادآور شد و گفت: اگر یکی از پایه‌های قدرت، اقتصاد است، انرژی و نفت در اقتصاد حرف اول را می‌زند.

 

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چقدر نفت تولید می‌کنیم؟ آن را مرتبط با قدرت ملی برشمرد و اظهار کرد: اینکه ما در صنعت نفت چقدر توانمندیم، چقدر می‌توانیم استخراج و تولید کنیم و این امر صیانتی باشد، قدرت ملی و مدیریتی کشور را نشان می‌دهد.

 

وی افزود: اگر امروز می‌خواهیم با دنیا از منافع ملی سخن بگوییم، سخن گفتن بدون قدرت بی‌معناست. شما توانمندی خود را افزایش دهید؛ لازم نیست داد بزنید، دنیا خودش متوجه قدرتتان می‌شود.

 

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز کشور در مرحله اول و صادرات آب در گام بعدی، تاکید کرد: هر مقدار صادرات ما بیشتر شود قدرت ملی ما بیشتر می‌شود.

 

وی بار دیگر یادآور شد: نفت تنها مسأله انرژی و اقتصادی نیست بلکه یک سرمایه استراتژیک تأثیرگذار برای کشور است.

 

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در بحث دیپلماسی و زمانی که با دنیا حرف می‌زنیم، اگر ایران می‌توانست بخش بزرگی از گاز اروپا را تأمین کند، آیا آنها می‌توانستند هر روز بازی در بیاورند و ما را تحریم کنند؟

 

روحانی خطاب به جمع حاضر گفت: بگذارید توانمندی ما به رخ دنیا کشیده شود و با قدرت بیشتر مقابل دنیا بایستیم.

 

به گزارش(ایسنا)، وی در ادامه با بیان اینکه "در انتخاب وزیر، فهمیدم در دنیا چه خبر است"، به مسأله مذاکرات ایران و گروه 1+5 و در بحث‌های پیرامونی آن اشاره کرد، گفت: حرف زیاد دارم و خواهم گفت ولی الان موقع آن نیست. من خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و به خاطر منافع شخصی خود مخالف این هستند که شرایط کشور با دنیا عادی شود. ما باید به فکر ملت باشیم و خودمان را برای ملت فدا کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه