میهن صنعت :

رییس راهور ناجا: بیشترین کشته‌های حمل و نقل عمومی متعلق به اتوبوس‌های اسکانیاست

میهن صنعت : رییس پلیس راهور ناجا گفت:‌ تا بهمن ماه سال جاری به اسکانیا مهلت دادیم که ایرادات خود را برطرف کند، در غیراین صورت روند شماره‌گذاری خودروهایشان مسدود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی با بیان این‌که موضوع ایمنی خودروهای اسکانیا از چند منظر مورد بحث است که یکی از آن‌ها نقص جدی در سیستم برق رسانی آن است گفت: ایراد جدی در سیستم برق رسانی خودروهای این شرکت مطرح است که علت آتش سوزی و سانحه مرگبار اتوبان تهران – قم نیز همین بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه چند مورد از این اتفاقات رخ داده و بالاترین میزان کشته‌ها را در حوزه حمل ونقل عمومی، اتوبوس‌های اسکانیا به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده نقص فنی اتوبوس‌های اسکانیا محرز بوده و پرونده آن در دادگاه مفتوح است که البته در حال حاضر مسوولان این شرکت (عقاب افشان) با قرار وثیقه آزاد هستند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این‌که خودروساز از خودروهای خود دفاع می‌کند ولی تشخیص ایمنی به عهده آن‌ها نیست اظهار کرد: بحث ایمن بودن به طور کامل در قانون مشخص است و آن‌ها باید تمکین کنند.

وی با بیان این‌که این موضوع در دادگاه در حال بررسی است، تاکید کرد: ظرف مهلت معین مقرر شده که اگر شرکت مربوطه نواقص را اصلاح نکنند شماره‌گذاری آن‌ها متوقف می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این‌که تمام ایرادات به شرکت، سازمان‌های مربوطه و دستگاه‌ قضایی اعلام شده است گفت: به دلیل اینکه در کشور ما در زمینه تولید اتوبوس‌ها رقابت وجود نداشته و انحصاری است بعد از وقوع چنین حوادثی به سرعت فرافکنی می‌کنند که این کار خوبی نیست.

وی با اشاره به سانحه مرگبار اتوبان تهران – قم گفت: مسوولان شرکت تولیدکننده این اتوبوس به جای آن‌که بگویند ما بررسی می‌کنیم؛ همان لحظه اعلام می‌کنند که نقص از خودرو نیست و لاستیک، گاردیل و راننده مقصر است./ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35638
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه