میهن صنعت :

رییس سازمان فضایی: پنج نقطه مداری فرکانسی به نام ایران ثبت می شود

رییس سازمان فضایی ایران به ثبت 14 نقطه مداری به نام ایران از سال 1391 اشاره کرد و گفت: امسال امکان ثبت پنج نقطه مداری فرکانسی( تقویت امواج ماهواره )فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،«محسن بهرامی» روز چهارشنبه در مراسم «روز فناوری فضایی» با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران افزود: این امکان در دولت تدبیر و امید فراهم شده است که در سال های پیش تعدادی از نقاط ثبت شده از کشورمان پس گرفته شده بود.
به گفته وی، تلاش دولت برای احقاق حقوق قانونی ایران در مجامع بین المللی سبب شد اکنون این فرصت مهم برای کشور فراهم شود.
بهرامی در ادامه به افزایش بودجه سازمان فضایی د ر برنامه پنجساله ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: افزایش خوب بودجه این سازمان موجب تسریع در تحقق پروژه های فضایی خواهد شد.
رییس سازمان فضایی از شروع فازهای مطالعه، طراحی و ساخت ماهواره سنجشی« پارس یک» از امروز(چهارشنبه) خبر داد و افزود: ساخت آن نیازهای کشور را در بخش کشاورزی برطرف می کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایش محصول های کشاورزی را از دستاوردهای مهم ماهواره سنجشی برشمرد و افزود: پروژه منحنی طول دوره رشد برخی محصول های کشاورزی به کمک ماهواره سنجش از راه دور آغاز شده است.
بهرامی در ادامه از در دستور کار قرار گرفتن تدوین نقشه پراکنش محصول های کشاورزی با کمک ماهواره خبر داد.
به گزارش ایرنا، در مراسم روز فناوری فضایی امسال رییس جمهوری از دو ماهواره سنجشی پیام امیرکبیر و مخابراتی ناهید1 رونمایی کرد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=110219
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه