با خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه

زلزله در صنعت خودروی اروپا

خودروسازان اروپایی می گویند خروج بی برنامه و بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا همچون بروز زلزله است که آثار شدیدی روی تأمین و سرمایه گذاری داشته و در نهایت باعث افزایش تعرفه ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در یک بیانیه مشترکِ بسیار نادر، رؤسای 23 انجمن و نهاد مرتبط با صنعت خودرو در سراسر اروپا ابراز نگرانی کردند و از خروج بی احتیاط و ناگهانی بریتانیا از اتحادیه اروپا هشدار دادند، چون در بریتانیا، غول هایی همچون ب ام و، پژو-سیتروئن و نیسان ژاپن کارخانه دارند.

کریستین پژو، رئیس انجمن صنعت خودروی فرانسه در بیانیه ای گفت: «خروج بریتانیا فقط معضل بریتانیایی نیست، ما همه در صنعت خودروی اروپا، و حتی فراتر از آن، نگران هستیم.»  

بر اساس آمار صنعت خودرو، بهره برداری از تک بازار اتحادیه اروپا، خودروسازان به زنجیره تأمینی نیاز دارند که مجبور به حمل قطعات از کانال انگلیس است و بریتانیا مقصد 10 درصد از خودروهای مونتاژ شده در قاره اروپا است.

بوریس جانسن، نخست وزیر بریتانیا، وقتی اعلام کرد 31 اکتبر زمان خروج از اتحادیه اروپا تعیین شده است، با یا بدون توافق تجاری در بروکسل این کار انجام خواهد شد و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد؛ با این اعلام اعصاب خیلی ها را به بازی گرفت.

در بیانیه مشترک انجمن ها و نهادها آمده است: «خروج برتیانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق، زلزله ای در شرایط تجاری است و میلیون ها یورو تعرفه، بر حق انتخاب مشتری و قدرت خرید مردم در هردو سوی کانال [انگلیس] اثر می گذارد.»

برنارد ماتیس رئیس لابی خودروی آلمان نیز گفته است: «اتحادیه اروپا و صنایع خودروی بریتانیا به تجارت بدون اصطکاک نیاز دارند و اگر تعرفه های جدید اعمال شود باری سنگین بر دوش خودروسازان و قطعه سازان خواهد بود.»

پژو تابستان امسال گفته بود که اگر کارخانه واکسهال در بندر السمیر سوددهی خود را از دست بدهد، این کارخانه را تعطیل خواهد کرد.

بر اساس آمار انجمن سازندگان و تاجران موتور بریتانیا، خودروسازان دیگر هم ترمز سرمایه گذاری در برتیانیا را کشیده اند. شش ماه منتهی به ماه ژوئن 2019 سرمایه گذاری در بریتانیا با سقوط 70 درصدی  مواجه شده و به 90 میلیون پوند (98 میلیون یورو) رسیده است.

هر دقیقه توقف در خطوط تولید برتیانیا 50 هزار پوند (54 هزار یورو) زیان به صنعت خودروی این کشور وارد می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185951
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه