میهن صنعت :

زنگنه: هیچ کس نمی‌تواند قیمت نفت را پیش‌‌بینی کند

میهن صنعت : وزیر نفت با اشاره به راهکارهای دولت برای جبران کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت، گفت: هیچ کس نمی‌تواند قیمت نفت را پیش‌بینی کند؛ به خصوص اینکه عامل سیاسی هم در آن دخیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مهر، بیژن نامدار زنگنه امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دولت چه راهکارهای جبرانی برای کاهش قیمت نفت اندیشیده است؟ گفت: دولت در بودجه سال 94 قیمت نفت را متعادل در نظر گرفته است و در عین حال، ساز و کار تخصیصی برای کاهش قیمت نفت در نظر دارد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیش‌بینی می‌کنید قیمت کاهش نفت تا کجا پیش می‌رود؟ گفت: از لحاظ سیاسی پاسخی برای آن نمی‌دانم ولی از لحاظ اقتصادی این کاهش قیمت مدت زمانی طول خواهد کشید.

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال 94 برای قیمت نفت با توجه به کاهش نرخ تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: هیچ کس نمی‌تواند قیمت نفت را پیش‌بینی کند به خصوص اینکه عامل سیاسی هم در آن دخیل است؛ یعنی دستکاری‌های سیاسی و اراده سیاسی در آن تاثیرگذار است اما قیمت نفت در بودجه 94 آن چیزی است که ما می‌توانستیم برآورد کنیم، همچنین قیمت برآوردی دولت در محدوده پیش‌بینی‌های بین‌المللی است.

زنگنه در پاسخ به این سئوال که پایین آمدن قیمت نفت تا چه حد سیاسی است؟ گفت: اصل این موضوع سیاسی نبود اما برای ادامه آن، دست‌های سیاسی اثرگذارند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت سوخت در سال 94 اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟ گفت: فعلا صحبت و تصمیمی در این زمینه نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=65529
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه