میهن صنعت:

زیاده‌روی در مصرف جگر، سلامت کبد را به خطر می‌اندازد

میهن صنعت: عده‌ای جگر را به دلیل داشتن ویتامین A بالا به طور مرتب مصرف می‌کنند اما افزایش تدریجی مصرف ویتامین A موجب آسیب به کبد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» سمانه عزیزی،کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت: جگر منبع خوبی از ویتامین A است که در صورت مصرف صحیح می‌تواند در سلامت پوست و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها موثر باشد.

وی جگر سیاه را از مواد پروتئینی برشمرد که منبع خوب آهن و ویتامین B12 است و اظهار کرد: میزان آهن جگر از گوشت قرمز بیشتر است و وجود این ترکیبات در جگر موجب شده کارشناسان تغذیه خوردن جگر را به میزان معین، به افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن و آنمی ناشی از کمبود  B12 (آنمی پرنیشیوز) توصیه کنند.

کلسترول جگر 2 برابر بیشتر از گوشت قرمز کم‌چرب است

این کارشناس تغذیه با اشاره به کلسترول بالای موجود در جگر، ابراز داشت: کلسترول موجود در جگر، دو برابر بیشتر از گوشت قرمز کم‌چربی است و 120 گرم جگر سرخ شده، 500 میلی‌گرم کلسترول دارد؛ در حالی‌که بهتر است مصرف کلسترول روزانه از 300 میلی‌گرم تجاوز نکند.

، به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت بهداشت، عزیزی از دیگر مواردی را که باید در خصوص مصرف جگر مورد توجه قرار گیرد، سلامت و بهداشت آن عنوان کرد و گفت: پس‌مانده آنتی‌بیوتیک‌هایی که به حیوان داده می‌شود، در جگر حیوان تجمع یافته و این لزوم رعایت جوانب احتیاط برای مصرف این ماده غذایی را ضروری می‌سازد.

وی تأکید کرد: بهداشت، سلامت و تازه بودن جگر، تهیه از مراکز معتبر و پخت صحیح و کامل آن برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا در بدن نیز باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30772
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه