نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

زیرساخت های تولید انبوه خودرو فراهم است

میهن صنعت : نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن معتقد است:زیرساخت های لازم برای تولید 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، "عزیز اکبریان"  درباره دلایل بروز مشکلات در صنعت خودرو طی سال های اخیر افزود: عمده مشکلات در دولت دهم در صنعت خودرو رخ داده است و دلی آن نیز سیاست گذاری نا درست در صنعت خودرو بوده است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی باید مسئولان با در نظر گرفتن وضعیت تورم و محاسبه قیمت تمام شده محصولات قیمت ها را افزایش می دادند و در این میان از افت تولید به واسطه بروز مشکلات مالی جلوگیری می کردند.

اکبریان تاکید کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو رکود در بازار و عدم برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا است و در این شرایط که افت تولید خودرو دا شاهد هستیم با قیمت گذاری دستوری خودرو مشکل حل نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شرایطی که بتوانیم با حمایت های مناسب از صنعت خودرو تولید را افزایش دهیم به واسطه آن تعادل در بازار برقرار می شود و می توان به حل شدن مشکلات بازار امیدوار بود.

وی درباره حجم تولید خودرو در ایران گفت: هم اکنون یک میلیون خودرو در طول سال تولید می شود و این در شرایطی است که زیرساخت های لازم برای تولید 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال فراهم است و اگر به این میزان تولید برسیم مشکلات بازار خودرو برطرف خواهد شد.
اکبریان با بیان این که به طور حتم قیمت خودرو به یک سال قبل باز نمی گردد، گفت: در شرایطی که سیاست های مناسب در صنعت خودرو اتخاذ شود به طور مثال دیگر شاهد افزایش 8 میلیون تومانی قیمت پراید نخواهیم بود.

به گزارش نامه، وی تاکید کرد: باید تولید خودرو در ایران تا اندازه ای افزایش یابد که خودرو سازان از متقاضیان در خواست خرید خودرو کند و اگر این اتفاق رخ دهد ثبات قیمتی برقرار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23944
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه