میهن صنعت :

ساخت بيش از 50 پل عابر پياده در جاده های تهران در سال جاری

میهن صنعت : در سال گذشته تعداد 5 دستگاه پل عابر پياده ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و قرارداد ساخت 28 دستگاه پل عابر پياده نيز در خرداد ماه سال جاري منعقد گرديد و اكنون پيمانكار آن در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بيش از 50 پل عابر پياده تا پايان سال جاري در محورهاي  مواصلاتي استان تهران ساخته مي شود. اين خبر را مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران اعلام كرد و گفت: در سال گذشته تعداد 5 دستگاه پل عابر پياده ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و قرارداد ساخت 28 دستگاه پل عابر پياده نيز در خرداد ماه سال جاري منعقد گرديد و اكنون پيمانكار آن در حال ساخت است. پيگيري ساخت 25 دستگاه پل عابر پياده نيز در محورهاي مواصلاتي استان تهران به اتمام رسيده كه در شرف مزايده مي باشد و اميدواريم با ساخت اين پل ها كه به نسبت ساليان اخير تعداد قابل توجهي است شاهد كاهش محسوس تلفات عابرين پياده در جاده ها باشيم.

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان سيد يعقوب ميركتولي افزود: متاسفانه آمار تلفات موتورسواران و عابرين پياده در تهران بالا است. كمبود پل هاي عابر پياده و عدم استفاده موتور سواران از تجهيزات ايمني يكي از دلايل افزايش تصادفات و تلفات اين بخش است. براي افزايش پل هاي عابر پياده گام هاي خوبي برداشتيم. منتهي بايد فرهنگ استفاده از پل عابر پياده در ميان آحاد جامعه طوري رواج يابد كه جايي پل عابر پياده وجود دارد از پل عبور كنند.

سيد يعقوب مير كتولي با اشاره به استفاده كم مردم از پل عابر پياده در جاده هاي كم عرض گفت: در اين خصوص طرح مطالعاتي گذرگاه ايمن عابرين پياده با استفاده از دوربين هاي مجهز به سيستم پردازش تصوير جهت ايمني بيشتر عبور عابران از جاده های کم عرض در سال گذشته انجام شد. اين طرح مطالعاتي مشتمل بر اقداماتي به منظور آگاه‌سازي رانندگان عبوري از احتمال برخورد با عابرين پياده اطراف آن‌ها است.

وي افزود: عدم توجه رانندگان به تابلوهای استاتیکی (ایستا) هشدار حضور عابر پیاده به خصوص در راه های بین شهری روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطالعه به فن آوری هایی اشاره شده است که از قابلیت شناسایی عابر پیاده در محیط راه برخوردارند. فرض اصلی در این مطالعه آن است که تابلوهای دینامیکی هشدار نسبت به تابلوهای استاتیکی معمول، از اثربخشی بیشتری بر رفتار رانندگی برخوردار است و چنین سیستمی در صورت استفاده صحیح، تبعیت رانندگان بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران از اجراي فاز عملياتي اين طرح در صورت تامين اعتبار خبر داد و گفت: استفاده از سيستم‌هاي هوشمند، افزايش توجه رانندگان وسايل نقليه، توجه دادن به عابرين پياده در انتظار عبور، توجه دادن به عابرين پياده در حال عبور و شناسايي عابرين پياده ساده تر كرده و باعث ارتقاي ايمني عابرين پياده و وسايل نقليه عبوري خواهد شد.

وي همچنين به برنامه هاي اجرا شده براي ارتقا ايمني موتورسواران اشاره كرد و گفت: در خصوص موتور سوارن با همكاري پليس راه و اداره راه و شهرسازي طرح ایمن سازی موتورسواران را اجرا كرديم. توزیع میانگین 2000 بسته ایمنی رايگان به صورت نمادين شامل كلاه، دستكش و … در سه سال اخیر، فرهنگ سازی و آموزش از طریق نصب بنر، تابلو و برگزاری دوره های آموزش برای راکبین موتورسیکلت های توقیف شده توسط پلیس راه استان از اقداماتي است كه در راستاي ارتقاي ايمني موتورسواران صورت گرفت.

مهندس ميركتولي به ديگر برنامه هاي ارتقا فرهنگ ايمني و رانندگي اشاره كردو افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي براي رانندگان، مديران فني، متصديان و مديران شركتهاي حمل و نقل بار و مسافر در محل پايانه هاي حمل و نقل و شركتهاي آموزش دهنده و با حضور مدرسين مجرب يكي از اين اقدامات مي باشد. همچنين ساليانه حدود 13000 نفر- دوره به 2 صورت بدو خدمت و ضمن خدمت آموزش مي بينند. برگزاري دوره هايي با عناويني همچون اخلاق حرفه اي، قوانين و مقررات، مباني حمل و نقل جاده اي، آشنايي با اصول امداد و نجات، مهارتهاي حرفه اي، بهداشت و سلامت شغلي، ابعاد و اوزان بار، حمل و نقل مواد خطرناك، مهار ايمن بار و … از ديگر برنامه هاي افزايش سطح آگاهي هاي ايمني رانندگان است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان تهران گفت: صدور كارت هوشمند به گذراندن دوره هاي آموزشي بدو خدمت و تمديد كارت هوشمند با گذراندن دوره هاي آموزشي ضمن خدمت با عناوين مورد نظر سازمان حمل و نقل را مشروط كرده ايم.

وي درخصوص تأمين تجهيزات ايمني و ITS گفت: نصب 29 سيستم ترددشمار القايي در محورهاي استان، نصب 23 دستگاه دوربين نظارت تصويري، بهره برداري از سامانه ترافيكي آنلاين راهها (سيستم ستاره)، بهره برداري از سامانه آنلاين ترافيك مانيتورينگ، بهره برداري از سامانه ثبت وقايع جاده اي از مواردي است كه در اين خصوص انجام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23286
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه