میهن صنعت :

ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال ظرف ۴ سال آینده/ سهم دولت بیشتر شد

میهن صنعت : مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل با یادآوری کلنگ‌زنی قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال توسط رئیس‌جمهوری گفت:۵۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعات نیاز است که دولت ۷۵ و قرارگاه خاتم‌الانبیاء ۲۵ درصد آنرا تامین خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد صادقی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: این قطعات را اخیرا از بنیاد گرفتیم و به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار کردیم که هفته گذشته دکتر احمدی‌نژاد از طریق ویدئو کنفرانس  دستور آغاز عملیات اجرایی آن را صادر کرد.

وی با اشاره به این‌که در 18 سال گذشته بنیاد مستضعفان هیچ کاری در مناطق 2 و 3 آزادراه تهران-شمال انجام نداد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ساخت این آزادراه، با پیگیری‌های خاص، تامین منابع مالی و همچنین بازدیدهای هفتگی قطعه 4 به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این‌که قطعه یک (تهران تا شهرستانک) قطعه مهمی است که با احداث آن 60 کیلومتر مسیر تهران به چالوس کاهش می‌یابد، افزود: در این قطعه نیز چینی‌ها در حال فعالیت هستند و پیش‌بینی می‌شود این پروژه نیز تا پایان امسال به یک جایی قابل قبولی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری امضای قرارداد ساخت قطعات 2 و 3 توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اظهار کرد: بر اساس قرارداد این قطعات ظرف چهار تا پنج سال ساخته می‌شود که برآورد پایه هزینه احداث آن حدود 5500 میلیارد تومان است. با توجه به این‌که این پروژه ظرف چهار تا پنج سال ساخته خواهد شد تعدیل قیمتی را  نیز به این مبلغ اضافه خواهیم کرد.

به گفته صادقی، تعدیل قیمت بر اساس شاخص هایی اعمال می‌شود که توسط معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری تعیین خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسسش که سهم دولت در این پروژه چه میزانی است، گفت: بر اساس قرارداد سهم دولت 75 درصد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان شریک پروژه 25 درصد از منابع مالی مورد نیاز ساخت قطعات 2 و 3 را تامین خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس متمم قرارداد وزارت راه و بنیاد مستضعفان، سهم دو طرف از ساخت آزادراه تهران-شمال برابر و 50 درصد بود، قراردادی که در آن بنیاد مستضعفان به دلیل کم‌کاری خلع ید شد تا پس از حدود 16 سال ساخت قطعات دست نخورده 2 و 3 به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19727
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه