میهن صنعت :

سارقان حرفه‌ای خودرو در تبریز دستگیر شدند

میهن صنعت : فرمانده انتظامی تبریز از دستگیری سارق خودرو و قطعات آن و کشف اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یعقوب حاذق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: گشت خودرویی کلانتری 14 تبریز در حین گشت‌زنی در خیابان لاله به یک دستگاه خودروی پراید مظنون و راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با خودرو از محل متواری می‌شود.

وی افزود: با رعایت جوانب احتیاط پس از تعقیب و گریز، خودروی مذکور در یکی از خیابان‌های تبریز متوقف و راننده به هویت «الف – ع» اهل و ساکن یکی از روستاهای بستان‌آباد دستگیر که در استعلام و بازرسی از خودرو مشخص شد خودرو سرقتی بوده و از داخل خودرو تعدادی مدارک خودروی دیگر و کارت سوخت و یک دستگاه ضبط صوت خودرو کشف و راننده دستگیر و برای بررسی بیشتر به کلانتری دلالت شد.

حاذق اضافه کرد: در بررسی اولیه مشخص شد سارق دستگیر شده خودرو را از خیابان شریعتی تبریز سرقت کرده و در ادامه تحقیقات توسط عوامل تخصصی کلانتری اعتراف کرد معتاد به موادمخدر از نوع شیشه بوده و حدوداً 35 روز است که از زندان آزاد شده است.

وی تصریح کرد: متهم در اعترافات خود بیان کرد که به همراه دوستش به خیابان لاله آمده و از داخل یک دستگاه خودرو، تعدادی مدارک و کارت سوخت و ضبط خودرو را به سرقت برده‌اند و همچنین به 2 مورد سرقت خودرو و قطعات داخل خودرو دیگر نیز اعتراف کرده که در این زمینه مالکان خودروها شناسایی و به کلانتری دعوت و اموال خود را شناسایی کردند.

حاذق اضافه کرد: متهم با تشکیل پرونده و به همراه اموال مسروقه برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان معرفی شد.

وی همچنین از کشف 11 عدد باطری سرقتی و دستگیری سارقان داخل خودرو خبر داد و گفت: برابر گزارش کلانتری 22 تبریز و در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر یک مورد تصادف خودرو پراید با 4 دستگاه خودرو دیگر در آدرس کوی دانشگاه بلافاصله اکیپ گشت برای بررسی صحت و سقم موضوع و اقدام قانونی در محل حاضر و تصادف جرحی را تائید کردند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز ادامه داد: در بررسی خودروهای تصادفی مشاهده گردید که در داخل خودرو پراید تعداد 11 عدد باطری مستعمل وجود دارد که با توجه به افزایش سرقت باطری از حوزه استحفاظی تبریز به موضوع مظنون و خودرو ی پراید و 2 نفر از سرنشینان آن را به هویت‌های «ی – ج» راننده و «ص – ت» سرنشین با رعایت جوانب احتیاط به کلانتری دلالت و جداگانه مورد بازجویی قرار دادند که راننده سرقتی بودن باطری‌ها را انکار و اظهار می‌کرد بنده باطری‌ساز می‌باشم و باطری‌ها را در قبال تعویض باطری نو از مشتری گرفته‌ام و فاکتور دارم که با بازجویی فنی از سرنشین خودرو، وی به سرقتی بودن باطری‌ها اعتراف کرد.

وی گفت: متهم در ادامه به نحوه سرقت باطری‌ها اعتراف و بیان کرد که با توجه به خلوت بودن محل، آنها را از خیابان میرداماد تبریز مورد سرقت قرار داده‌اند که در ادامه باطری‌ها توسط مالباختگان شناسایی شد و پرونده برای بررسی بیشتر و اقدامات تکمیلی به پلیس آگاهی ارسال شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39938
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه