میهن صنعت :

سازمان حمایت از تشکیل جلسه برای افزایش قیمت خودرو طفره می رود

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران، ضمن اشاره به راهکارهای افزایش تولید خودرو گفت : حمایت دولت و عمل به تعهدات در تامین نقدینگی خودروسازان و همچنین فروش خودرو در حاشیه بازار، موجب روند صعودی تولید خودرو در کشور خواهد شد.

به گزارش میهن صنعت، دبیر انجمن خودروسازان ایران، ضمن اشاره به راهکارهای افزایش تولید خودرو گفت : حمایت دولت و عمل به تعهدات در تامین نقدینگی خودروسازان و همچنین فروش خودرو در حاشیه بازار، موجب روند صعودی  تولید خودرو در کشور خواهد شد.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : ارائه تسهیلات مصوب کارگروه حمایت از تولید و رفع مشکل نقدینگی خودروسازان ، شرکتها را در پرداخت مطالبات قطعه سازان و به دنبال آن تامین به موقع قطعات و افزایش تولید خودرو یاری خواهد نمود.

وی همچنین با توجه به کاهش شدید تولید خودرو از ابتدای سال جاری ، به درخواست افزایش قیمت خودروسازان از سازمان حمایت اشاره نمود و گفت : در این درخواست خودروسازان برای کلیه خودروها، از جمله خودروهای پر تیراژ ، افزایش قیمتی بیش از 30 درصد را تقاضا نمودند که متاسفانه سازمان حمایت به انحنای مختلف از تشکیل جلسه در این راستا سرباز می زند .

وی افزود : هم اکنون خودروسازان به دلیل عدم حمایت دولت در ارائه تسهیلات ، از ابتدای سال جاری تاکنون و با افت تولید ، با زیان های شدید مالی روبرو شده اند به همین منظور در شرایط  کنونی نیازمند توجه جدی دولت و مسئولین هستند.

وی گفت : البته در این سالها خودروسازان با وجود مشکلات و موانع ، با روش های گوناگون تحریم ها را دور زدند  به عنوان مثال شرکت ایران خودرو در این شرایط با تغییر در سیستم کامپیوتری پژو 206 و افزایش ساخت داخل این خودرو اقدام نموده است به طوری که طی هفته های آینده این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید اما با وجود تمام تلاش ها و اقدامات در این راستا ،همچنان تقاضای تامین نقدینگی و آزدسازی قیمت خودرو در خواست خودروسازان است.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه تاخیر در تحویل قطعات را موجب افزایش هزینه تولید خودرو دانست و گفت : هم اکنون به دلیل مشکل نقدینگی شرکتهای خودروساز و تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان، برخی از خودروها در روند تولید با مشکل تامین قطعه مواجه شده اند به طوری که به جهت تولید ناقص، امکان تحویل خودرو به مشتریان وجود ندارند و این مساله افزایش هزینه خودروسازان را موجب شده است.

نعمت بخش تصریح کرد : در صورت رفع مشکل نقدینگی شرکتهای خودروساز، تولید خودرو تا ماههای پایانی سال روندی مثبت خواهد یافت ولی آنچه که مسلم است در این مدت  امکان بازگشت تولید به رقم  سالگذشته وجود ندارد.

وی خرید مواد و قطعات با ارز آزاد را مشکلی دیگر در کاهش نقدینگی شرکتهای خودروساز ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال جاری و افزایش نرخ ارز، تا کنون خودروسازان موفق به استفاده از ارز مبادلاتی نشده اند به طوری  اکثر خریدها با ارز آزاد صورت گرفته است و این مساله مشکلات نقدینگی شرکتها را تشدید نموده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6655
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه