میهن صنعت :

سازمان محیط زیست به عنوان ضابط قضایی با خودروسازان متخلف برخورد می کند

میهن صنعت : معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر خودروسازان نتوانند در زمان تعیین شده محصولات خود را با استاندارد یورو 4 تولید کنند، سازمان محیط زیست به عنوان ضابط قضایی با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سعید متصدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهارداشت: با رایزنی های صورت گرفته میان سازمان حفاظت محیط زیست و خودروسازان تمام خودروهای ساخت داخل از آخر خرداد ماه سال 93 به صورت 100 درصد با استاندارد یورو 4 تولید خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر خود روسازان در زمان تعیین شده به وظیفه خود عمل نکنند سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون و مقررات موجود با آنها برخورد خواهد کرد.

متصدی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی بر ضابط قضایی بودن سازمان حفاظت محیط تاکید کرده است گفت: اگر خودروسازان نتوانند به مسائل پیش بینی شده در زمان تعیین شده برسند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته وی با تکیه بر قوانین و مقررات موجود، در سالیان گذشته تولید برخی خودروها مانند پیکان ، پاترول و پژو 2 هزار کاربراتوری متوقف شد.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین با صنایع آلاینده، خودروهای آلاینده و شرکت هایی که محصولات آلاینده تولید می کنند نیز برخورد می شود.

متصدی گفت: اگر لایحه هوای پاک هر چه زودتر در مجلس به تصویب برسد قطعا عملکرد و قدرت سازمان حفاظت محیط زیست در مقابله با صنایع آلاینده بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست در قالب لایحه هوای پاک به مجلس ارایه شده است و اکنون در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس است که امیدواریم تا پایان سالجاری به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا، لایحه هوای پاک را در سالجاری تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

این لایحه تکمیل همان قانون مصوب سال 79 است که تا سال 84 به خوبی اجرا شد، این قانون هم مقابله با آلودگی هوا و صنایع آلاینده تاکید داشت ، اما از آن سال اجرای آن متوقف شد. در این لایحه تکالیفی برای دستگاه ها و وزارتخانه ها مشخص شده است و به طور کلی بر کیفیت هوا و ریزگردها تاکید دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43165
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه