میهن صنعت :

سالی 45 هزار خودرو وارد کشور می شود

میهن صنعت : مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت، میزان واردات خودرو در 10 ماه امسال را 34 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 45 هزار دستگاه برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ایرنا، ساسان خدایی به مقایسه واردات خودرودر 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته در این مدت 33 هزار خودرو وارد کشور شد، اما امسال یکهزار دستگاه خودرو بیشتر وارد شده است.
مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500 سی سی ازنیمه دوم امسال، میزان واردات خودرو لوکس درسال جاری نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی در توجیه ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500 سی سی گفت: کاهش ارزبری و کاهش میزان مصرف سوخت از جمله علل ممنوعیت واردات این نوع خودروها است.
وی همچنین عنوان کرد: ثبت سفارش واردات خودرو از سال 83، به عنوان اولین سال مصوبه بر مبنای چهار معیار داشتن نمایندگی معتبر خدمات پس از فروش، گواهی استاندارد و منطبق با استاندارهای اجباری ایران، تایید سازمان محیط زیست (آلاینده محیط زیست نباشد ) و رعایت ضوابط بهینه سازی مصرف سوخت انجام می شود.
خدایی میانگین واردات سالانه خودرو را 44 تا 45 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این رقم در هفت تا هشت سال گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.
وی همچنین گفت: میزان واردات خودرو در سال 85 به عنوان سال پایه بررسی واردات خودرو در دولت نهم و دهم، ظرف 12 ماه، 31 هزار خودرو بود که در مدت 10 ماه همان سال، این رقم 25 هزار دستگاه بود و به مرور این نسبت افزایش یافت.
مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت می گوید: بالا بودن تعرفه واردات خودرو تا امسال (90 درصد) باعث شده که میانگین واردات در سال های گذشته چندان تغییری نکند، واردات خودرو در گذشته با ارز دولتی بود اما هم اکنون با وجود کاهش تعرفه واردات به 45 درصد، واردات فقط با ارز آزاد امکان پذیر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13287
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه