وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نشست نوروزی با خبرنگاران اعلام کرد :

سال 92 ، سال پاسخگویی حماسی به پرسش های اقتصاد

میهن صنعت : وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه درسال 92 که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است ، باید پرسش های اساسی مطرح شده در حوزه اقتصاد پاسخ گیرد ، گفت : امسال سال خاصی است و نامزدهای انتخاباتی باید برنامه های خود را در باره حماسه اقتصادی وارایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از شاتا " مهدی غضنفری " عصریکشنبه در نشست نوروزی با خبرنگاران از رسانه ها خواست تا از نامزدهای ریاست جمهوری بخواهند که برنامه های خود را در سال حماسه اقتصادی در بخش های اقتصادی و تولید و تجارت اعلام کنند .
وی گفت : اگر نقادانه و موشکافانه با موضوع اقتصاد برخورد شود ، هر کس که دانش وسیع تری داشته باشد مسئولیتی را بپذیرد به نفع کشور است .
وی با بیان اینکه باید انتظارات کشور از رییس جمهوری آینده در ایجاد حماسه اقتصادی مطرح شود ، گفت: باید کاری کنیم که نامزدهای ریاست جمهوری بخشی از برنامه های خود در اقتصاد ، تولید و تجارت را به مردم بگویند.
** سوق دادن نامزدهای ریاست جمهوری به سمت مباحث ریز اقتصادی به نفع کشور است
وزیر صنعت ، معدن و تجارت سپس گفت : رسانه ها باید مطالبه مردم را برای ارایه طرح و برنامه توسط رییس جمهوری آینده مطرح کنند و اگر نامزدها به سمت مباحث ریز اقتصادی سوق داده شوند ، با توجه به مطالعات شدید خود دراین چند ماه به انتخابات ، باید به مطالبات مردم پاسخ دهند .
غضنفری به حوزه رسانه ها پیشنهاد داد تا پرسش هایی را مطرح کنند تا نامزدها به آن ها پاسخ دهند.
وی گفت : باید در آغازین روزهای سال 92 ایجاد شود و آن اینکه نامزدهای ریاست جمهوری برای حماسه اقتصادی چه برنامه هایی را پیش بینی کرده اند .
** سال 92 همچون سال گذشته ویژه خواهد بود
وی با بیان اینکه سال 91 سال خاصی بوده و در آن همه نوع پدیده مثبت و منفی بروز کرد، گفت : امسال به تبع جریانات سیاسی که با آن بحث انتخابات و ادامه تحریم ها با آن درگیر هستیم همچنان سال خاص و ویژه ای خواهد بود و با تجربه ی بیشتری می توان با مسائل برخورد کرد.
غضنفری درعین حال از رسانه های طرفدار و منتقد دولت درسالی که گذشت ، قدردانی کرد و افزود: آنچه مهم بوده این است که رسانه ها خطوط نظام و منافع ملی را به خوبی رعایت کردند .
وی این توضیح را نیز داد که انتقاد رسانه ها نیز با خردمندی ، حفظ چارچوب و شئونات و با در نظر گرفتن این موضوع که دشمنان سوء استفاده نکنند ، انجام می شد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه شاید برخی سایت ها مطالبی را می نوشتند که نباید نگاشته می شد ، ادامه داد : اما با این وجود حرکت رسانه ای کشور بالقوه و رو به رشد بود .
غضنفری خطاب به خبرنگاران دراین نشست گفت: امسال که مردم می خواهند رییس جمهوری را انتخاب کنند، با توجه به نامگذاری سال  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختن به مسائل اقتصادی کار ما و رسانه ها است .
 وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: نوعی خلاقیت و ابتکار در اقتصاد در حال شکل گیری است و انتهای نقدها و طرفداری ها این است که هدف غایی ،  تعالی جمهوری اسلامی ایران ، سربلندی مردم و اقتصاد همراه بارفاه ، عدالت اقتصادی و اجتماعی است .
** قدردانی از صادر کنندگان در سال 91
غضنفری با بیان اینکه سال 91 ، درس های خیلی خوب داشت ، ادامه داد : یکی از چالش های بزرگ نظام تحریم ها بود اما ذره ای از اهداف اصلی کوتاه نیامدیم .
وی همچنین از تلاش های قاطبه مردم و اینکه برروی ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایمردی کردند قدردانی کرد و در عین حال گفت که صادر کنندگان دراین سال خیلی خوب کار کردند هرچند که ممکن است برخی بخشنامه ها کار آنها را سخت کرد .
       وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایجاد چارچوب مرکز مبادلات ارزی و اینکه بسیاری از تولیدات وارد عرصه جدیدی در اقتصاد ایران شد ، را درسال گذشته مورد توجه قرار داد و ادامه داد: آثار تحریم ها درسال 91 افزایش قیمت ها به عنوان بلا و مصیبت بود ، اما کاهش وابستگی کشور به اقتصادی نفتی کمک بسیاری کرد.
غضنفری معتقداست که  آیندگان در باره اقتصاد ایران در سالی که گذشت بسیار خواهند نوشت و دراین سال بود که تغییر اساسی در ذهن ، نگاه و تصمیمات ایجاد شد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت می گوید : دولتی که حاضر نبود حتی یک سنت از نرخ ارز را کاهش دهد ، هم اکنون با دلار2 برابری کار می کند
وی از رسانه ها خواست تا با قلم نقادانه برای بار دیگر در باره سال 91 و اتفاقات در آن بنویسند  و گفت : موضوع موفقیت ، عدم موفقیت ، طرفداری و یا مخالفت با دولت نیست بلکه بررسی کارشناسی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15298
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه