یک کارشناس و فعال حوزه خودرو:

سامانه یکپارچه فروش زمینه ساز افزایش قیمت خودرو خواهد شد/خدمات متمایز اتوشناس به مشتریان

علی خسروانی؛ کارشناس و فعال حوزه خودرو در حاشیه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران گفت: راه اندازی سامانه یکپارچه فروش زمینه ساز افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی خسروانی؛ کارشناس و فعال حوزه خودرو به راه اندازی سامانه یکپارچه فروش انتقاد کرد و در این خصوص گفت: راه اندازی این سامانه به معنای کاهش تخلف نیست زیرا هنوز مشخص نیست که چه سازمانی بر آن نظارت می کند و از طرفی می تواند زمینه ساز افزایش قیمت خودرو باشد.

این کارشناس و فعال حوزه خودرو  در ادامه گفت: راه اندازی سامانه یکپارچه فروش یک اشتباه است و می توانند همانند سامانه ثبت سفارش خودرو مشکلات را به بازار خودرو اضافه کند.

وی با تاکید بر این که سامانه یکپارچه فروش زمینه ساز افزایش قیمت خودرو خواهد بود افزود: فروش خودرو و برگزاری قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش در واقع پاک کردن صورت مسئله است و ضمن این که نمی تواند به بازار کمکی بکند، از طرفی در کار بخش های زیادی مانند نمایندگان اختلال ایجاد می کند.

علی خسروانی در خصوص آزادسازی واردات خودرو گفت: مشکل این طرح مربوط به تدوین آیین نامه می شود و این سوال پیش می آید که آیا برای تدوین آیین نامه آن با اتحادیه فروشندگان خودرو یا انجمن واردکنندگان مشورت شده است یا خیر؟

وی افزود: واردات خودرو در صورتی می تواند منجر به کاهش قیمت خودرو شود که برای تمامی افراد باز باشد و  واردات مشروط به صادرات خودرو و قطعات می تواند زمینه ساز ایجاد رانت در بازار شود.

علی خسروانی عقیده دارد که باید به واردات خودرو ارز دولتی اختصاص داده نشود و افراد با سرمایه های خارج از کشور خود می توانند خودرو وارد کنند و تنها در صورت نوسان بازار ، ارز تزریق شود.

این کارشناس بازار خودرو اضافه کرد که با هزینه 1.5 میلیارد دلار می تواند حدود 100 هزار دستگاه خودرو کارکرده با کیفیت میانگین قیمت 15 هزار دلار وارد کرد که این رقم در مقایسه با واردات گوشی همراه ناچیز است.

علی خسروانی، عضو هیئت مدیره مجموعه خدمات خودرویی اتو شناس است که در خصوص این مجموعه گفت:  تاکنون ۱۲۰ فرصت شغلی در زمینه های مختلف مانند خدمات فنی، کارشناسی خودرو، فروش و بازاریابی، آی تی، سئو و تولید محتوا ایجاد کرده ایم و برای اطمینان مشتریان از خرید خودرو دست دوم، دو گارانتی ارائه می دهیم که یکی از آن ها  به مرجوعی خودرو تا یک هفته پس از خرید می شود و دیگری شامل گارانتی موتور و گیربکس به مدت یک سال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=244801
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه