میهن صنعت :

سامورایی باز می گردد

میهن صنعت : برنده اصلی در رقابت نفس گیر فروش خودرو در بازار آمریکا کدام خودروساز است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با این که خبرها حاکی از آن است که نیمه اول سال 2013 و به ویژه ماه ژوئیه سه خودروساز جنرال موتورز، فورد و کرایسلر رشد و سود خوبی نشان داده اند و فورد فیوژن و شورولت امپالا مثل نُقل و نبات می فروشند اما نگاه به آمار و ارقام نشان می دهد که برنده اصلی رقابت در بازار آمریکا تویوتا است.

البته شکوه ها و ناله های تحلیل گران هم بی ربط نیست چون تویوتا از مزیت غیر منصفانه ی کاهش ارزش ین در برابر دلار برخوردار شده و در فروش خود از مشوق های نامعمول بهره می برد.

در ماه ژوئیه مردم آمریکا تعداد بیشتری از خودروهای سواری و وانت تویوتا خریده اند تا شورولت. این در حالی است که تعداد نمایندگی های تویوتا در سراسر آمریکا کمتر است و قدرت رقابت تویوتا در سگمنت وانت های تمام قد در حد اندازه سه خودروساز آمریکایی نیست.
همچنین آمارها نشان می دهد که در سگمنت خودروهای تجاری سبک تویوتا بهتر از فورد عمل کرده است و به طور کلی تویوتا با داشتن تعداد نمایندگی کمتر توانسته است مقام دوم را در بین بزرگترین خودروسازان آمریکا به خود اختصاص دهد.

فروش جهانی تویوتا در سال 2013 از رقم 10 میلیون خواهد گذشت و این اولین باری است که یک خودروساز به چنین  رکورد خیره کننده ای  دست پیدا می کند. البته جنرال موتورز و فولکس به شدت برای به دست آوردن این جایگاه می جنگند.

تویوتا در ماه ژوئیه اعلام کرد برای خسارت دیدگان شتاب ناخواسته خودروهای تویوتا در بین سال های 2009 تا 2010 مبلغ  1.6 میلیارد دلار در نظر گرفته است و همین اعلام در بهبود تصویر ذهنی مردم آمریکا از تویوتا مؤثر واقع شده و در افزایش فروش تأثیر گذاشته است. البته تویوتا به کسانی که خسارت جراحتی یا مالی دچار شده اند به صورت جداگانه خسارت پرداخت می کند.

وفاداری عجیب و کاهش نیافتنی مشتریان به محصولات تویوتا در آمریکا این حقیقت را آشکار می کند که این خودروساز ژاپنی در شناخت و تأمین خواسته های مشتریان خود نوعی حس ششم دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23256
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه