میهن صنعت :

سایپا 130 میلیارد به قطعه سازان داد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار 600 میلیارد تومان صرفا برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبكار از خودروسازان در نظر گرفته شده است.


به گزارش «میهن صنعت»، محسن صالحی‌نیا افزود: در جلسه كارگروه حمایت از تولید 2000 میلیارد تومان برای كاهش بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان مصوب و مقرر شد كه 60 درصد از این مبلغ بابت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.
وی به ایسنا گفت: این مبلغ در شورای پول و اعتبار به 1000 میلیارد تومان كاهش یافت و از این میزان 600 میلیارد تومان صرفا برای پرداخت به قطعه‌سازان طلبكار از خودروسازان در نظر گرفته شد.
به گفته او براساس پیگیریهای انجام شده در آینده نزدیك وجوه یاد شده در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار خواهد گرفت.
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌كه گروه سایپا طی یك ماه اخیر130 میلیارد تومان به سازندگان قطعات خودرو پرداخت و بخشی از مطالبات آنها را تا بهمن امسال تسویه كرده است، افزود: این خودروساز تا پایان شهریور ماه مطالبات منتهی به اردیبهشت ماه را تسویه خواهد كرد و طبق برنامه شركت تا پایان مهرماه سال جاری با پرداختهای مجدد میزان مطالبات قطعه‌سازان را به سه ماه كاهش خواهد داد.
صالحی‌نیا با بیان این‌كه گروه ایران‌خودرو نیز مبلغ 340 میلیارد تومان از مطالبات مربوط به 500 سازنده قطعات خودرو را پرداخت كرده است، افزود: ایران‌خودرو تا پایان شهریور مطالبات بالاتر از سه ماه را تسویه كرده و شرایط به روند عادی باز خواهد گشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3312
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه