قرن جدید با سایپای جدید؛

سایپا 1400 چه در چنته دارد؟/ پوست اندازی سایپا در آستانه قرن جدید

گروه خودروسازی سایپا با عبور از بحران های ناشی از تحریم های صنعت خودرو نظیر خودروهای ناقص کف پارکینگ، تعهدات معوق و ترک قرارداد توسط شرکای خارجی، با دستی پر و با اتکا به توان داخلی به استقبال قرن جدید می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروی کشور که در دو سال اخیر با انواع و اقسام مشکلات از تحریم های خارجی تا خود تحریمی دست به گریبان بوده است این روزها چشم انداز روشنی را پیش روی خود می بیند.

 
گروه خودروسازی سایپا به عنوان یکی از بازوان اصلی صنعت خودرو ایران و یکی از دو خودروساز بزرگ کشور و منطقه غرب آسیا، با عبور از بحران های سال جاری در حالی به استقبال سال و قرن جدید می رود که اقدامات مهمی را تا به امروز انجام داده است و همچنان برنامه های زیادی برای سال 1400 دارد تا بتواند قرن جدید را با دستی پر آغاز کند.
 
سایپا در سال جاری و با وجود مشکلات زیادی که وجود داشت اقدامات بزرگی انجام داد که بر خلاف اهمیت اقدامات انجام شده آنچنان که انتظار می رفت با استقبال مواجه نشد و حتی از سوی برخی سیاسیون با مخالفت نیز مواجه شد.
 
آری؛ منظورمان خداحافظی با پراید است، توقف تولید این پیرمرد پرحاشیه صنعت خودرو اقدامی بسیار بزرگ بود که سایپا با مدیریت سلیمانی و با وجود مخالفت های سیاسیون با قاطعیت به سرانجام رساند.
 
سایپای سلیمانی مراسم خداحافظی با پراید را با برنامه معرفی 3 محصول جدید از جمله کراس اوور جدید این شرکت به صورت همزمان برگزار کرد تا پیام تحول در این خودروسازی را به صورت عملی منتقل کند.
 
پیام سایپا بسیار واضح بود؛ دوره پرایدسازی تمام شد و چه سندی بهتر و گویاتر از معرفی سدان سایپا شاهین و کراس اوور آریا می توانست مهر تاییدی بر این ادعا باشد؟
 
آغاز فروش سایپا شاهین نیز اقدامی دیگر در راستای اتمام دوران پرایدسازی بود که در سال جاری از سایپا دیده شد که نشان می داد این شرکت عزم خود را برای ارتقای سطح محصولات تولیدی خود جزم کرده است.
 
هر چند که سید جواد سلیمانی بر خلاف برخی از مدیران دیگر اهل حضور در فضای رسانه ای نیست و از هر فرصتی برای در بوق و کرنا کردن فعالیت های معمول شرکت متبوع خود بهره نمی برد اما بی انصافی است اگر اقدامات مهم وی در ماه های اخیر را نادیده بگیریم.
 
سایپای سلیمانی هر چند با چراغ خاموش در حال پیشبرد برنامه های این شرکت است سرعت مناسب این گروه موجب شده است تا به سایپا مدل 1400 امید بیشتری داشته باشیم.
 
سایپا برای سال 1400 البته برنامه های دیگری نیز دارد که بیشتر حول محور محصولات جدید می چرخد.
 
سایپا در سال 1400 یک پیکاپ جدید را نیز در برنامه دارد تا بتواند به خودروهای کار و تجاری این گروه هم رنگ و رویی تازه ببخشد.
 
البته سایپا در بروزرسانی محصولاتی نظیر کوییک و ساینا نیز توانست اقدامات مناسبی انجام دهد تا کمبود خودروهای جدید را به نوعی پوشش دهد.
 
سایپا در سال 1400 برنامه های بزرگ  تری همچون ورود به حوزه خودروهای برقی نیز دارد که با همکاری مپنا و نیروهای مسلح به احتمال زیاد اجرایی خواهد شد.
 
معرفی محصولات جدید در کنار برنامه های زیرساختی سایپا در حوزه داخلی سازی قطعات خودرو و کاهش وابستگی به خارج از کشور و اصلاح قراردادها با قطعه سازان داخلی، مواردی است که کارشناسان منصف را به آینده این گروه خودروسازی خوشبین تر از پیش می کند.
 
در مجموع، چشم اندازی که از سایپای 1400 پیش رویمان قرار دارد، امید را در دل هر وطن پرستی زنده می کند چرا که پیشرفت صنعت خودرو می تواند به عنوان محرکی برای سایر بخش های صنعتی به خصوص صنعت قطعه سازی و ایجاد رونق و اشتغال بیشتر در سال های پیش رو باشد.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208797
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه