میهن صنعت :

سبقت صادرات خودرو از واردات خودرو

میهن صنعت : طبق آمار گمرک، صادرات خودرو با افزایش سیصد درصدی از واردات خودرو پیشی گرفت.

به گزارش «میهن صنعت»، با وجود اینکه واردات خودرو نسبت به سال گذشته کاهش کمی داشت، در مقابل، صادرات خودرو افزایش چشمگیری داشته است. شاید بتوان گفت یک علت افزایش صادرات خودرو، اسکناس آمریکایی باشد؛ چرا که در شرایط گرانی ارز افزایش صادرات پدیده ای غیر قابل اجتناب خواهد بود.

طبق آمار گمرک، در نه ماهه نخست سال جاری در مقابل ۳۰ هزار دستگاه خودروی وارداتی، تعداد ۴۴هزار و ۶۸۲ دستگاه خودرو به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار صادر شده است.

این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته تنها۱۱هزار دستگاه خودرو به خارج از کشور صادر شده بود. در واقع، صادرات خودرو نسبت به سال گذشته ۳۳۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین طبق این آمار، میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی نه ماهه سال برابر ۵ هزار و ۷۴۸ دلار بوده است که افزایش ۱۱درصد را تجربه می کند.

مثل هر سال، عراق اولین مقصد خودروهای ایرانی است که به خارج از کشور فرستاده ی شوند. در نه ماهه نخست سال ۹۱، تعداد ۴۴ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو به ارزش ۲۵۲ هزار و ۳۹۴ هزار دلار، به عراق صادر شده و این کشور ۹۸.۶۶ درصد از کل سهم صادرات خودروهای ایرانی را به خود اختصاص داده است.به نوشته افکار بعد از عراق، اوکراین و آذربایجان دو کشوری هستند که بیشترین خودروی ایرانی به آنها فرستاده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8683
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه