آینده مدیر عامل رنو در ابهام

ستاره در حال غروب

موقعیت شغلی «تییری بلوره» مدیر عامل رنو به دلیل تیرگی روابط با نیسان و حمایت وی از رئیس سابقش کارلوس قصن به خطر افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  روزنامه فرانسوی لوفیگارو و لِزِکو Les Echos خبر داده اند که آینده شغلی «تییری بلوره» مدیر عامل رنو در پرده ای از ابهام قرار گرفته است و دلیل اصلی آن این است که روابط نیسان با رنو با تنش همراه است.

لوفیگارو بدون استناد به منبع خبری خود نوشته است که ژان دومنیک سنارد، رئیس هیئت مدیره خودروسازی رنو از اعضای هیئت مدیره خواسته است که به دنبال جانشین بلوره باشند. موضوع اصلی جلسه بعدی هیئت مدیره در 18 اکتبر (26 مهر) هم همین خواهد بود.

بلوره یار قدیمی و همکار نزدیک به کارلوس قصن، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سابق اتحاد رنو-نیسان، بوده است. بعد از آن که در ماه نوامبر سال گذشته قصن در ژاپن به اتهام جرائم مالی بازداشت شد، بلوره دست از حمایت از وی برنداشت.

روزنامه لِزِکو هم نوشت نیسان اطمینان ناچیزی به بلوره دارد و رابطش با سنارد هم چندان دوستانه نیست. این سؤال برای خیلی ها باقی است که دست پرورده و رفیق صمیمی قصن چرا باید هنوز در رأس گروه خودروسازی رنو باقی بماند در حالی که قصن از آن شرکت بیرون انداخته شده است.

این روزنامه همچنین به این نکته اشاره می کند که این اقدام سنارد برای تقویت اتحاد با نیسان انجام شده و او به نوعی علامت آن است که «پاکسازی خانه» شروع شده است.

زمانی که بلور دستگیری قصن را فوراً محکوم کرد و آن را «تبانی هماهنگ » توصیف کرد ادامه روابط با خودروسازی ژاپنی را با دشواری رو به رو کرد.

یکی دیگر از عوامل کنار گذاشتن بلوره و مدیران اجرائی ارشد در رنو، رقابت با گروه پژو-سیتروئن هم ارزیابی می شود. ماه گذشته هم «تییری کسکاس» معاون بازاریابی و فروش و «آرنولد دوبوف»، از پیشکسوتان رنو این شرکت را ترک گفتند و به کمپانی پژو-سیتروئن پیوستند. این خبر را ماه پیش رویترز منتشر کرد که دوبوف تمامی ملامت ها را به گردن بلوره انداخت و گفت که بلوره وی را وادار به ترک رنو کرده است.

حضور بلوره در گروه رنو هم خیلی قدمت ندارد، کارراهه شغلی او از میشیلن و فورسیا در سال 2012 شروع شده است و ستاره بخت او با رشد خیره کننده کارلوس قصن طلوع کرده بود. در سال 2018 زمانی که سنارد از ریاست هئیت مدیره میشیلن به ریاست هیئت مدیره رنو رسید، بلوره نیز به عنوان مدیر عامل رنو انتخاب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187018
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه