میهن صنعت:

سرانه مصرف ماهی ایرانی‌ها کمتر از میانگین جهانی است

میهن صنعت: مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: میانگین مصرف سرانه ماهی در ایران حدود 10 کیلوگرم است در حالی که میانگین مصرف سرانه این محصول در جهان حدود 12 کیلوگرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن آقازاده در گفت‌وگویی اظهار کرد:‌ سالانه حدود 140 هزار تن ماهی گرمابی در ایران تولید می‌شود و مصرف سرانه این محصول در کشور حدود 10 کیلوگرم است در حالی که سرانه مصرف ماهی در برخی کشورها به حدود 25 کیلوگرم نیز رسیده است و ایران از متوسط مصرف سرانه جهانی که بیش از 12 کیلوگرم محاسبه شده است نیز کمتر ماهی مصرف می‌کند.

 

وی ادامه داد: گرچه طی سال‌های گذشته با فرهنگ‌سازی و تبلیغات آثار مثبت مصرف ماهی بر سلامت انسان سرانه مصرف انواع ماهی در کشور رو به افزایش بوده است اما باید تلاش کنیم تا بتوانیم با افزایش سرانه مصرف انگیزه تولیدکنندگان برای افزایش تولید و ارزآوری بیشتر کنیم.

 

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته توزیع نهاده‌هایی مانند کود فسفاته، ازته و اوره به اتحادیه واگذار شد که در این راستا باید 42 هزار تن انواع کود در اختیار اتحادیه قرار می‌گرفت تا در بین پرورش‌دهندگان توزیع شود.

 

آقازاده گفت: تاکنون تنها 6000 تن انواع کود به اتحادیه داده شده و 38 هزار تن دیگر باقی مانده است که درخواست می‌شود با حمایت دولت هر چه سریع‌تر این میزان کود به اتحادیه اختصاص پیدا کند تا مشکل تولیدکنندگان برطرف شود.

 

به نقل از ایسنا وی انتقاد کرد: شرکت‌های پتروشیمی اخیرا به دلیل افزایش نرخ ارز بیشتر به صادرات محصول خود تمایل پیدا کرده‌اند و انگیزه‌ای برای تامین کود تولیدکنندگان ندارند این درحالی است که تامین بازار داخلی همواره مهم‌تر از درآمدزایی در بازارهای جهانی و صادراتی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31698
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه