رئیس كل بیمه مركزی مطرح کرد؛

سرانه 100 دلاری حق بیمه در کشور / رشد 38 درصدی بیمه عمر

همتی گفت: كل سرانه حق بیمه سالانه در كشور ما ۱۰۰ دلار است و ۱۴دلار آن به بیمه های عمر اختصاص دارد كه این نیاز به یك كار اساسی در رشته های بیمه عمر را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،همتی  رئیس كل بیمه مركزی در نخستین روز آغاز به كار اولین شركت بیمه تخصصی عمر گفت: امیدوارم همزمانی تاسیس این شركت بیمه با روزهای تاریخی كشور باعث پیشرفت و تداوم این شركت شود.

وی افزود: خوشبختانه بیمه های عمر با شتاب خوبی در حال رشد هستند كه رشد ۳۸ درصدی این رشته در ۹ ماهه اول سال جاری بیانگر توجه و نیاز مردم به بیمه های عمر است.

همتی با اشاره ظرفیت بالای بیمه عمر در كشور گفت: امیدوارم بیمه خاورمیانه شروع گسترش بیمه های تخصصی عمر باشد، چرا كه فضای بسیار خوبی برای گسترش بیمه های عمر در كشور به وجود آمده است.

رئیس كل بیمه مركزی با تاكید بر اهمیت بیمه عمر و نقش آن در رفاه و آتیه مردم گفت: استراتژی ما باید به سمت تحول در سیاست گذاری، بازاریابی و سرمایه گذاری باشد. سرمایه گذاری در صنعت بیمه به خصوص بیمه های عمر در تقسیم ریسك بسیار با اهمیت است و اگر به آن دقت نشود، پاشنه آشیلی برای این صنعت محسوب می شود. چرا كه یك شركت بیمه عمر علاوه بر كار فنی باید یك شركت سرمایه گذاری بلند مدت خوب باشد.

همتی، افزایش اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و بازاریابی مناسب برای فرهنگسازی بیمه عمر در میان مردم را امری ضروری دانست و گفت: شركت های بیمه باید به دنبال طرح های جدید بیمه عمر متناسب با همه اقشار جامعه و با هر درآمدی باشند تا بتوانند سطح وسیع تری از مردم را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس كل بیمه مركزی از برنامه ریزی برای جدا سازی بیمه عمر از شركت بیمه جنرال در آینده خبر داد و گفت: نباید ذخائر بیمه های عمر برای سایر رشته های بیمه ای خرج شود به همین منظور درصدد هستیم شركت های بیمه عمر تخصصی را گسترش داده و بیمه های عمر را نیز از درون شركت های جنرال تفكیك كنیم.

همتی لازمه خرید بیمه عمر در كشور را اعتماد مردم به صنعت بیمه دانست و گفت: متاسفانه خروج یك شركت بیمه از صنعت بیمه تبعات منفی در اعتماد مردم دارد و همین مسئله وظیفه نظارتی بیمه مركزی را سنگین تر می كند.

وی با اشاره به سهم بیمه های عمر در كشورهای نوظهور گفت: در این كشور ها ۵۵درصد سهم بیمه را بیمه های زندگی تشكیل می دهد و سرانه بیمه عمر در این كشور ها ۷۱ دلار و سرانه بیمه عمر در كشور های پیشرفته ۱۹۰۰دلار است. این در حالی است كه كل سرانه حق بیمه سالانه در كشور ما ۱۰۰ دلار است و ۱۴دلار آن به بیمه های عمر اختصاص دارد كه این نیاز به یك كار اساسی در رشته های بیمه عمر را نشان می دهد./باشگاه خبرنگاران جوان/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=111627
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه