میهن صنعت :

سردرگمی رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های هسته‌یی ایران

میهن صنعت : یک مقام رژیم صهیونیستی برخی گزارشات مبنی بر این‌که ایران حساس‌ترین فعالیت غنی‌سازی اورانیومش را متوقف کرده است را رد کرد و گفت که برنامه هسته‌یی ایران باید برچیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: حتی اگر ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده باشد، هنوز سانتریفیوژهای مجهزی دارد که اجازه می‌دهد از غنی‌سازی 3/5 درصد در عرض چند هفته به سطح 90 درصد نظامی برسد.

 

وی در ادامه ادعاهایش گفت: جامعه بین‌المللی باید از برچیده شدن کامل برنامه هسته‌یی نظامی ایران اطمینان حاصل کند و تا آن زمان تحریم‌ها نیز باید افزایش یابند.

 

دیپلمات‌های وابسته به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که اطلاعاتی درباره تعلیق غنی سازی 20 درصدی در ایران دریافت نکرده‌اند.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مسوولیت نظارت بر سایت‌های هسته‌یی ایران را برعهده دارد از اظهار نظر درباره این مساله خودداری کرده است، ولی دیپلمات‌های چند کشور عضو آژانس گفتند که از چنین اقدامی از جانب ایران اطلاع ندارند.

 

این دیپلمات‌ها در عین حال هشدار دادند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته‌ای یک بار به تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم ایران سر می‌زنند،‌ به همین دلیل اگر توقف غنی‌سازی 20 درصدی در چند روز اخیر اتفاق افتاده باشد‌، این احتمال وجود دارد که آژانس هنوز از آن بی‌اطلاع باشد.

 

گزارش بعدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

 

رویترز در ادامه گزارشش نوشت: هرگونه اقدامی از جانب ایران برای تعلیق غنی‌سازی در سطوح بالا تعجب‌آور خواهد بود؛ زیرا کارشناسان غربی معتقدند ایران مایل است در مذاکرات هسته‌یی که در تاریخ 7 و 8 نوامبر (16 و 17 آبان) در شهر ژنو از سر گرفته می‌شود از آن به عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده کند.

 

یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی نیز خواستار رویکرد چماق و هویج در برابر ایران شد و مدعی شد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اگر دستور این کار را دریافت کند، توانایی عقب راندن برنامه هسته‌یی ایران را دارد.

 

ایدو نهوشتان، رییس پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحریم‌ها به تنهایی برای اعمال فشار به ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌یی‌اش کافی نیست و گزینه نظامی باید روی میز باقی بماند.

 

به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، ایدو مدعی شد: کسی از گزینه نظامی خوشش نمی‌آید. این گزینه زمانی استفاده می‌شود که گزینه‌های دیگر ناخوشایند‌تر هستند. کسی نمی‌داند در نتیجه حمله نظامی چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

نهوشتان تاکید کرد که تهران باید درک کند که رژیم صهیونیستی برای استفاده از ابزار نظامی به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدفش آماده است.

 

این مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل توانایی تحقق یک گزینه نظامی معتبر را حفظ کرده است.

 

وی مدعی شد: این امکان وجود دارد که با هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌یی ایران، برنامه هسته‌یی‌اش را به تاخیر انداخت. من توانایی نیروی هوایی اسرائیل برای تحقق این ماموریت را در صورت دریافت دستورش دست کم نمی‌گیرم.

 

به گزارش ایسنا این در حالی است که مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که هرگونه خطا از سوی رژیم صهیونیستی، این رژیم را با سخت‌ترین پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27847
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه