سرمایه گذاری درجامعه پرتنش معنا ندارد

ميهن صنعت : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تنش وبرخورد درنظام سیاسی و اقتصادی کشور وتاثیرآن برتحقق عدالت درجامعه گفت:تنش و دعوا توان وظرفیت و انرژی کشور رامی گیردو از رفتن باز می دارد از این رو جامعه ای که درحال دعواست آن جامعه پیشرفت نمی کند وسرم


مسعود پزشکیان درگفت و گو باخبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، عامل تنش درجامعه را برشمرد و افزود: عامل تنش نفس آدم ها ونبود شاخص شفاف و روشن برای اندازه گیری عدالت است و تازمانی که شاخص روشنی نداشته باشیم هرچه را که خوششان بیاید به عنوان شاخص قالب می کنند .

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهردرمجلس درادامه اظهار داشت: شعور و آگاهی مردم برای قضاوت درباره میزان عدالت بالاست پس بهتر است که در این راستا شاخص شفاف و روشنی تعریف کنیم.

وی دراین باره که عدالت جزو انفکاک ناپذیر شریعت است وچرا ما از رسیدن به آن ناکام ماندیم گفت: ایراد اصلی این است که خودمان نمی فهمیم و اگرمی فهمیم ایمان و باوری که باید به نتیجه برسانیم درما نیست وعدم تحقق یک امر یا به دلیل عدم آگاهی است یا آگاهی بدون مهارت یا آگاهی با مهارت و بدون ایمان است.

پزشکیان درادامه درباره وضعیت عدالت درکشور گفت: عدالت شاخص دارد وبی عدالتی یعنی دربیمارستانی درتهران امکاناتی با استانداردهای اروپایی و آمریکایی داریم و آن وقت درآذربایجان و کردستان به اندازه بنگلادش هم خدمت نمی گیریم ودرتهران راه آهن و جاده و اتوبان داریم آن وقت درشهرستانها راه شوسه هم نداریم این بی عدالتی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با تاکید بر این که سرانه استانها و شهرها برابر نیست و امکانات ناعادلانه توزیع شده است گفت: نحوه توزیع امکانات درشهرها معیاری برای اندازه گیری عدالت است و باید امکانات را درجاهایی که بی عدالتی شده است توزیع کنیم نه این که با لابی و جناح بازی هرکسی از بیت المال برای خود بردارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر درمجلس درادامه افزود: باید برای عدالت شاخص قابل فهمی تعریف کنیم تا دعوا به وجود نیاید و هرکس مدعی عدالت نباشد./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1819
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه