میهن صنعت :

سرمایه گذاری در بازار خودرو سال 92 آری یا نه؟

میهن صنعت : منحنی قیمت در بازار خودرو در وضعیت فعلی در بالاترین حد خود است، بنابراین انتظار افزایش بیشتر را حداقل تا 6 ماهه اول سال 92 نداشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سال 91، سالی ماندگار در بازار خودرو کشور است؛ سالی که قیمت خودروهای ساخت داخل و خارج 200 تا 300 درصد رشد داشت و «خودروی داخلی» از کالای مصرفی تبدیل به «کالای لوکس» شد. سالی که قیمت خودرو کشور به چالش کشیده شد. سالی که صداقت خودروسازان زیر سوال رفت. سالی که خرید خودرو داخلی برای بخشی از هموطنان تبدیل به یک رویا شد.


در بستر تحولات بازار خودرو در سال 91 تحولات سال 92 خودرو اتفاق می افتد. اگر شما مایل هستید در بازار خودرو کشور در سال 92 سرمایه گذاری کنید باید تحلیل دقیقی از بازار خودرو کشور در سال 91 داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر شما می خواهید در بازار خودرو کشور در سال 92 سرمایه گذاری کنید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

1- قیمت خودرو در سال 91، در بالاترین حالت موجود است. یعنی خودروسازان داخلی نه توان بالا بردن بیش از قیمت کنونی خودروها را دارند و نه در «بازار» تقاضای واقعی برای خرید خودرو گران وجود دارد. بنابراین شما باید بدانید، با توهم سود سال 91 بازار خودرو وارد بازار سال 92 نشوید.

2- در بازار داخلی در سال 92، به دلیل افزایش قیمت ها، از تقاضاهای واقعی و مصرفی کاسته شده است. بنابراین اگر تقاضای واقعی از کل تقاضای بازار خودرو کم شود، تقاضای غیر واقعی و سودگرایانه باقی می ماند. بنابراین در این حالت «افزایش شدید» برای قیمت خودروها را نمی توان متصور بود.

3- بازار خودرو مانند هر بازار دیگری دارای منحنی خاص خود است. منحنی قیمت در بازار خودرو در وضعیت فعلی در بالاترین حد خود است، بنابراین شما انتظار افزایش بیشتر را حداقل تا 6 ماهه اول سال 92 نداشته باشید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14334
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه