میهن صنعت:

سرمایه گذاری 157 هزار میلیارد ریالی در صنایع فارس

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس سرمایه‌گذاری 157 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای بیش از 5 هزار نفر را از طرح های مهم و اولویت دار اقتصاد مقاومتی در استان فارس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در جلسه ای با حضور فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مجموعه عملکرد و برنامه های سازمان در پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه فعالیتهای تولیدی و توزیعی در راستای اشتغال پایدار، رفع بیکاری ، رشد صادرات و جهش روز افزون اقتصاد استان و کشور مورد بررسی قرار گرفت.

علی همتی دراین نشست 3 ساعته به گزارش مبسوطی در خصوص عملکرد سازمان در صنعت ، معدن و تجارت استان فارس از جمله صدور جواز تاسیس های صنعتی ، معدنی، فنی مهندسی و پروانه کسب و ایجاد شرکتهای دانش بنیان ، برگزاری میزهای ملی در فارس ،فعالیتهای توسعه صادرات ، میزان سرمایه گذاریها ،و نیز برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت: جهت کیفی سازی مجموعه فعالیتهای سازمان اولویت، اهداف، سیاست،شیوه ونگرش در همه حال پرهیز از بخشی نگری توام با جامع نگری وهم افزایی بوده است.

علی همتی با ارایه گزارشی از فعالیتهای سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ، رشد تولید بومی باکیفیت و صادرات محور توام با اشتغال فراگیر گفت: فارس در تعداد صدور جواز تاسیس رتبه پنجم و میزان سرمایه گذاری رتبه هفت و میزان اشتغال جواز تاسیس رتبه 10 کشوری و همچنین در صدور تعداد پروانه بهربرداری رتبه چهارم و در میزان سرمایه گذاری رتبه دهم واشتغال رتبه هشتم کشوری را دارد.

همتی به برخی از طرحهای مهم و اولویت دار استان در حوزه اقتصادی مقاومتی اشاره کرد وگفت: کربنات سدیم ، سیمان پرتلند ، گاز متان و مخلوط های گازی،انواع کاشی و سرامیک لعابدار،قطعات خودرو و خدمات ماشین کاری فلزات ، انواع شمش آلومینیوم ، انواع بنزین و استحصال گاز های طبیعی از جمله طرح های هستند که با حجم سرمایه گذاری 157 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 5 هزار نفر، انقلاب صنعتی در استان ایجاد خواهد شد که رشد و رونق چشمگیر اقتصادی در منطقه ایجاد می شود.

رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: چگونگی تسهیل مراحل صدور انواع مجوزها در سازمان صنعت ، معدن وتجارت تا مرحله بهره برداری مورد توجه جدی است و حفظ حیات واحدهای درحال فعالیت حایز اهمیت است که در این مسیر فراهم کردن زیر ساخت های لازم و رفع مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی اولویت دارد.

رجبی افزود: رفع مشکلات در سطح منطقه ای و ملی و ترغیب سرمایه گذارجهت میل به سرمایه گذاری در پهنای استان در زمینه های مختلف با برنامه ریزی کوتاه مدت و دراز مدت نتایج بسیار خوبی را در رشد و توسعه اقتصادی وثبات اشتغال در استان وکشور رابه همراه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه مسائل و مشکلات تولید کنندگان در سطح استان مرتفع نشود،مشکلات را نماینده ها در وزارت خانه ها و یا کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی به کمک سایر اعضا طرح وراهکار عملی ارایه می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=165856
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه