میهن صنعت:

سرنوشت مسکن مهر؛ تامین مسکن ارزان برای مردم با هر نام و اسمی

میهن صنعت: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه ۱۴ آبان ماه اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی گفت: وزیر راه و شهرسازی بر این امر تاکید کرد که این وزارتخانه بر تامین مسکن ارزان قیمت با هر نام و اسمی دیگر اصرار دارد و از اعضای ک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  خانه ملت نوشت: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به جلسه شب گذشته(سه شنبه 14 آبان) اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، گفت: در جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی، مواردی همچون توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، چرایی متوقف شدن طرح مسکن مهر، رسیدگی به پروژه‌های عمرانی و همچنین اصرار اعضای کمیسیون عمران بر ارتباط بیشتر وزارت راه و شهرسازی با این کمیسیون، تاکید شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در جلسه شب گذشته، وزیر راه و شهرسازی بر توسعه شبکه ریلی کشور تاکید داشت و به این امر اذعان کرد که استفاده از این شبکه حمل و نقل ریلی هم در کاهش مصرف انرژی نقش دارد و هم آلودگی کمتری نسبت به سایر شبکه‌های حمل و نقل دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور به هزار کیلومتر شبکه ریلی نیاز دارد، اما با شرایط فعلی بعید می‌دانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم، که از این بابت وزیر راه و شهرسازی از اعضای کمیسیون عمران مجلس خواستار توجه جدی‌تر نمایندگان به موضوع ناوگان ریلی شد.

رضایی کوچی، اظهار کرد: در جلسه شب گذشته مشکلات و معضلات بخش مسکن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یکی از مواردی که اعضای کمیسیون عمران به وزیر راه و شهرسازی نقد داشتند موضوع توقف طرح مسکن مهر بود، چراکه نمایندگان بر این امر تاکید داشتند که موضوع تهیه مسکن ارزان قیمت قانون و تکلیفی بوده است که دولت موظف به اجرایی کردن آن است.

به گزارش همشهری آنلاین این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: وزیر و راه و شهرسازی و معاونین وی انتقاداتی به طرح مسکن مهر وارد دانستند که اعضای کمیسیون عمران نیز مشکلات و معضلات این طرح را پذیرفتند، اما اینکه اصل موضوع زیر را سوال برده و این پروژه را مورد انتقادهای سنگین قرار دهند مورد پذیرش نیست.

وی افزود: نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس، بر ادامه تامین و ساخت مسکن ارزان قیمت با هر نام و اسمی تاکید داشتند، و از وزیر راه و شهرسازی خواستند به هیچ عنوان از این امر صرف نظر نکند.

رضایی کوچی ادامه داد: در جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی، وزیر معتقد بود طرح مسکن مهر به افزایش نقدینگی در کشور منجر شده که اعضای کمیسیون با این سخن وزیر موافق نبودند، لذا مقرر شد نامه‌ای به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شود تا این امر مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد که مسکن مهر تا چه اندازه در تورم کشور نقش داشته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس، تاکید کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس، بر این امر تاکید داشتند که وزارت راه و شهرسازی باید بر پروژه‌های عمرانی نظارت و دقت نظر بیشتری اعمال کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی بر این امر تاکید کرد که این وزارت‌خانه بر تامین مسکن ارزان قیمت با هر نام و اسمی اصرار دارد و از اعضای کمیسیون عمران خواست تا ارتباط خود را با این وزارت خانه افزایش دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29696
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه