میهن صنعت:

سریع ترین استخر متحرک جهان

میهن صنعت: این روز اکثر کسانی که به سراغ خریداری مدل های کلاسیک می روند، به فکر بازسازی آن هستند تا از یک پیرمرد قدیمی، یک جوان سرحال بسازند. اما بعضی ها هم هستند که علاوه بر بازسازی نسبی کارهای دیگر با خودروی شان می کنند . . .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دونفر از فارغ التحصیلان  McMaster University در ایالت اونتاریو، یعنی آقای Phil Weicker به همراه Duncan Forster این کادیلاک DeVille کوپه مدل 1969 را تنها به قیمت 800 دلار خریده بودند؛ با این قیمت اندک می توان حدس زد که DeVille قبل از بازسازی چه اوضاع و احوال بدی داشته. بعد از صرف حدود 10,000 دلار طی 6 سال حالا DeVille به یک وان متحرک به نام Carpool Deville تبدیل شده که می توان با آن به هر جایی رفت. سازندگان این خودرو تا اواخر 2014 به منطقه Bonneville Salt Flats در ایالت یوتا می روند تا با ثبت سرعت 160 کیلومتر برساعت، نامشان در کتاب گینس جای بگیرد. 

به نقل از پدال تمامی ملزومات این استخر متحرک مانند فیلتر، پمپ و محفظه سرریز در صندوق عقب خودرو جاسازی شده. نگران سرمای هوا نباشید چون می توان دمای آب را حداکثر تا 39 درجه افزایش داد!

اهرم دنده و پدال ها از کف خودرو برداشته و به جداره کناری منتقل شده اند. همچنین برای افزایش یا کاهش سرعت در کنار گیربکس 4 سرعته خودرو، از یک دسته گاز استفاده شده که می توان با فشردن آن به جلو و عقب، سرعت را کنترل کرد؛ یعنی دقیقا مثل قایق ها، هواپیماها و … !

محفظه داخلی کابین که می توان تا حدود 2200 کیلوگرم آب را درون آن جای داد، از فایبرگلاس ساخته شده؛ سیستم فرمان خودرو نیز درون یک استوانه ضدآب جاسازی شده است.

انجین V8 این خودرو از سری 472 اینچ مکعبی (7.7 لیتری) است که بیش از 375 اسب بخار قدرت به همراه 710 نیوتن متر گشتاور دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=54534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه