گسترش تحویل از راه دور

سفارش شما در راه است

تحویل کالا در شرف تحولی جدید است. دو شرکت «پُست میتس» و «فانتوم اتو» دست همکاری داده اند که اولی در تحویل متبحر است و دومی در خودران های کنترل از راه دور تخصص دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طرح پایلوت تحویل با خودران از لس آنجلس شروع شده اما به زودی در سانفرانسیسکو هم گسترش پیدا خواهد کرد.

فاز بعدی رشد و تحول در تحویل، به کار گیری خودروهایی است که راننده ندارند و از راه دور با سیستم های پیشرفته فناوری کامپیوتر و اینترنت هدایت می شوند.

شرکت «پُست میتس» Postmates که در شهر سانفرانسیسکو مستقر است و در زمینه تحویل کالا فعالیت می کند با شرکت فانتوم اتو Phantom Auto مستقر در مانتن ویو که خودران های مخصوص تحویل در اختیار دارد با هم به این فکر افتاده اند که امکانات و تسهیلاتشان را به اشتراک بگذارند و تحولی در تحویل به وجود آورند.

علی کاشانی قائم مقام مدیر عامل پست میتس در مورد شراکت این دو شرکت می گوید: «نرم افزارهای یکپارچه ی فانتوم به ما کمک می کند که نواحی بیشتری را پوشش دهیم و به مشتریان بیشتری برسیم و تمرکز و سرمایه گذاری بیشتری روی بخش اصلی کسب و کار خود داشته باشیم.»

شرکت های دیگری مثل پست میتس در زمینه لجستیک و تحویل فعالیت می کنند و اکثر آنها به اهمیت خودران ها در سیستم حمل و نقل نوین پی برده اند و به همین دلیل علاقه زیادی دارند که فعالیت های خود را از همین حالا با شرکت های ارائه دهنده خودران گسترش دهند.

هر چقدر خودران ها خودشان را به عرصه های جدید در زندگی نوین ثابت می کنند، قانون گذاران هم نظارت خود را بیشتر و دقیق تر می کنند. هر چه زمان بیشتری طی می شود، شرکت های ارائه دهنده خودران مهارت بیشتری در خیابان ها و کوچه ها پیدا می کنند و نرم افزارهای آنها دقیق تر می شوند طوری که میزان خطاها به شدت کاهش می یابد.

نمونه های دیگری از شراکت و ادغام شرکت های تحویل و توزیع با شرکت های ارائه دهنده خودران در حال گسترش هستند برای مثال در ماه اوت (مرداد) شرکت دوردَش Door Dashاقدام به خرید شرکت اسکاتی لبز Scotty Labs کرد که در زمینه خدمات خودران ها فعال است.

برای شرکت های ارائه دهنده خدمات خودران نظیر فانتوم اتو هم شراکت هایی از این دست غنیمت به حساب می آیند. چون می توانند تمرکز و سرمایه گذاری روی تخصص خود داشته باشند و نگران مشتری برای تحویل نباشند، چون شریک تجاری آنها هم تمرکز و سرمایه گذاری خود را روی تحویل و مشتری قرار داده است.

شای مگزیموف بنیانگذار فانتوم اتو می گوید: «[این شراکت] نقطه عطفی در عرصه حمل و نقل نوین است، [چون] به اثبات می رساند که وقتی خودران با عملیات کنترل از راه دور ترکیب می شوند، می تواند باعث رونق خودروهای بدون راننده در کسب و کار شود.

شرکت پست میتس افزایش سرمایه 225 میلیون دلاری را به اجرا گذاشته اما زمانی که شراکت این دو شرکت به مراحل نهایی برسد، ارزش پست میتس از 2.4 میلیارد دلار هم می گذرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه