«میهن صنعت» گزارش می دهد:

سقوط قیمت نفت علیرغم احتمال کاهش عرضه نفت به بازار

بهای نفت علیرغم پیش بینی هایی در خصوص کاهش عرضه اوپک و در پی نگرانی هایی از افزایش عرضه به بازار کاهش 8 درصدی را تجربه کرد و به کمترین میزان خود طی یک سال اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت علیرغم پیش بینی هایی در خصوص کاهش عرضه اوپک و در پی نگرانی هایی از افزایش عرضه به بازار کاهش 8 درصدی را تجربه کرد و به کمترین میزان خود طی یک سال اخیر رسید.

افزایش تولیدات نفت آمریکا بیش از تقاضا است و احتمال این که اوپک در نشست 6 دسامبر تصمیم به محدود نمودن عرضه بگیرد، بسیار زیاد است اما این اقدام اوپک نیز تاثیر چندانی بر قیمت ها نداشته و در واقع، قیمت نفت هفتمین کاهش هفتگی خود را ثبت کرده و از ما نوامبر حدود 20 درصد افت داشته است.

جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی، چین و امریکا منجر به تضیعف بازار نفت شده است.

فیل فلین، تحلیل گر گروه پرایس فیوچر در شیکاگو با اشاره به ملاقات هفته آینده ترامپ و همتای چینی خود در حاشیه نشست گروه 20 در بوینس آیرس اذعان کرد: «بازار با توجه به رشد کند اقتصادی قیمت گذاری می شود.»

وی در ادامه افزود، بازار باور ندارد که اوپک با کاهش تولیدات خود تا حد کافی، می تواند کاهش تقاضا را جبران کند.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 3 دلار 80 سنت معادل 6.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 58 دلار و 80 سنت معامله شد و نقت وست تگزاس اینترمدیت 4 دلار 21 سنت معادل 7.7 درصد افت داشته و به 50 دلار 42 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص برنت و وست تگزاس به ترتیب کاهش هفتگی 11.3 و 10.8 درصدی را ثبت کردند که بیشترین افت هفتگی از ژانویه 2016 است.

طبق گفته ی تحلیل گران، اگر اوپک تصمیم به کاهش عرضه نفت بگیرد، قیمت نفت احیا خواهد شد و پیش از این، دونالد ترامپ مشخص کرده بود که به دنبال افزایش قیمت ها نیست و بسیاری از تحلیلگران تصور می کنندکه عربستان با تحت فشار قرار گرفتن از سوی آمریکا، در تلاش برای کاهش عرضه نفت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=167057
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه