«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

سقوط قیمت نفت پس از پایان توافق اوپک و روسیه

بهای نفت پس از ناکامی اوپک در کسب موافقت روسیه و سایر تولید کنندگان برای کاهش تولیدات، بیشترین افت روزانه خود را طی 11 سال اخیر تجربه کرد و اوپک نیز در پاسخ از لغو محدودیت های تولید خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت پس از ناکامی اوپک در کسب موافقت روسیه و سایر تولید کنندگان برای کاهش تولیدات، بیشترین افت روزانه خود را طی 11 سال اخیر تجربه کرد و اوپک نیز در پاسخ از لغو محدودیت های تولید خود خبر داد.

قرارداد بیش از یک میلیون نفت خام آمریکا پس از پایان توافق سه ساله  اوپک و روسیه دستخوش تغییر شد.

نفت برنت بیشترین کاهش روزانه خود از دسامبر سال 2008 را ثبت کرد. شاخص برنت 4 دلار 72 سنت معادل 9.4 درصد کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 72 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت 4 دلار 62 سنت معادل 10.4 درصد به 41 دلار 28 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در سال جاری 30 درصد افت را تجربه کردند.

تاکنون بیش از 100 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و خسارات زیادی به اقتصاد جهانی وارد شده است. مناطق تجاری شروع به خالی شدن کرده و بازار سهام نیز سقوط کرده است.

اختلاف بین اوپک و روسیه نگرانی ها را در خصوص تکرار سقوط قیمت نفت در سال 2014 تشدید کرده است. در حالی که پیش از این روسیه و اوپک به دنبال تقویت بازار نفت و مقابله با نفت شیل آمریکا بودند و هیچ کدام از عرضه کنندگان در توافق میان اوپک و متحدانش شرکت نکردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192181
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه