اختصاصي ميهن صنعت:

سمند، خودروي ملي را بهتر بشناسيد!

خودروهاي ملي همواره مورد انتقاد بسياري قرار گرفته است و معمولاً اين منتقدان خودروهاي ملي را قابل قياس با خودروهاي خارجي نميدانند!


به گزارش پايگاه خبري تحليلي « ميهن صنعت»، خودروسازي ايران در حال حاضر در 56 سالگي بسر مي برد و در طول سالهاي گذشته توانسته خودروهاي توليد داخلي را به بازار عرضه كند كه سمند پيشگام توليد خودروي داخلي در كشور و اولين خودروي ملي ايران محسوب مي شود.

اين خودرو پس از گذشت مدت كمي در ميان خانواده هاي ايراني و خريداران خودرو جايگاه خود را پيدا كرد، بطوريكه ابتدا اين خودرو بعنوان خودروي خانواده معرفي وبا تغييرات مختلف ايران خودرو در عرضه مدلهاي بهتر و بروزتر، رفته رفته جايگاه خود در بين جوانان را نيز پيدا كرد.

روند صعودي كيفيت سمند از ابتداي توليد با پيشرفت چشمگيري همراه بوده است، و عرضه سمند هاي مختلف با توجه به نياز بازار باعث شد كه اين خودرو با تقاضاي منحصر بفرد از يك توليد داخلي همراه شود و اين مساله تا آنجا پيش رفت كه در برهه اي حتي عكس هايي از سمند كوپه نيز منتشر شد  وباعث شگفتي علاقه مندان خودرو در ارتقا سطح تكنولوژي داخلي شد.

با نگاهي به جدول ارزشيابي كيفي شركت بازرسي استاندارد و كيفيت كه هر ماه توسط اين شركت منتشر مي شود مي توان از ارتقاء كيفي  اين خودرو مطلع شد و روند سعودي آن را شناخت.

خودروي سمند معمولاً در پله هاي مياني اين جدول قرار دارد و باتوجه به حضور تياناي گران قيمت و پرايد مي توان گفت باتوجه به رِنج قيمتي اين خودرو،  از جايگاه مناسبي در بين توليدات و مونتاژي هاي داخلي برخوردار است.

در گزارش مهر ماه شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران سمند در مقايسه با نيو مزدا3 اختلاف سيزده نمره اي در معيار رنگ تجربه كرده است بطوريكه نيومزدا در رنگ 15 امتيازمنفي و سمند 2.8 امتياز منفي راكسب كردند.

از ديگر ويژگي هاي بارز سمند بدنه مستحكم اين خودرو است و اين مساله در گزارش سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد ايران به خوبي قابل مشاهده است بطوريكه اين خودرو در مقايسه با خودروهاي بالاتر بهتر از خودروهاي مگان، تندر 90، هيونداي آونته، ليفان ، MVM530 ،پژو 405 و پژو پارس بوده است.

اگر به بر بررسي دقيق اين خودرو با خودروهاي ضعيف تر كيفي در معيار هاي گزارش سازمان كيفيت بپردازيم متوجه خواهيم شد سمند بسيار محصول با ارزشي براي صنعت كشور است چرا كه علاوه بر بازار ايران توانسته در كشورهاي هدف صادارتي ايران خودرو نيز جايگاه مناسب خود را پيدا كند و شايسته است مسئولين تصميم گيرنده علاوه بر حمايتهاي خود از صنعت خودرو راه را براي توليد خودروهايي از اين دست كه نقش بسزائي در ارزش افزوده و توليد ناخالص ملي دارند هموار كنند . 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6775
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه