«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

سنگینی سایه کرونا ویروس بر بازار نفت/قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت در روز سه شنبه در پی تشدید نگرانی ها در خصوص تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا ویروس در چین و همچنین کاهش تقاضای نفت در این کشور کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه در پی تشدید نگرانی ها در خصوص تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا ویروس در چین و همچنین کاهش تقاضای نفت در این کشور کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 37 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 30 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت  15 سنت معادل 0.3 درصد افت داشته و به 51 دلار 90 سنت در هر بشکه رسید.

مقامات سازمان بهداشت چین اعلام کردند: شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین برای نخستین بار از ژانویه به زیر 2000 نفر کاهش پیدا کرد که البته کارشناسان هشدار داده اند، هنوز برای گفتن توقف شیوع این بیماری زود است.

آژانس بین المللی انرژی در هفته گذشته اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا می تواند میزان تقاضای نفت را در سه ماهه اول سال حدود 435 هزار بشکه در روز نسبت به سال های گذشته کاهش دهد.

سرمایه گذاران در حال حاضر چشم انتظار تصمیم اوپک و متحدانش برای کاهش بیشترعرضه نفت به منظور تقویت بازار هستند.

اوپک و متحدانش مانند روسیه پیش از این توافق کردند که تولیدات روزانه خود را  تا مارس به میزان 1.7 میلیون بشکه محدود کنند و عرضه نفت لیبی از ژانویه به دلیل محاصره بنادر و میدان های نفتی توسط نیروهای فرماند حفتر به شدت کاهش پیدا کرده است.

شرکت ملی نفت لیبی در روز گذشته اعلام کرد که تولیدات نفت این کشور به 135,745 بشکه در روز رسیده است و در حالی که پیش از این تنش ها، این میزان برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191247
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه