میهن صنعت :

سهم 90 درصدي صنايع بسته بندي در ايجاد ارزش افزوده

میهن صنعت : صنايع بسته بندي در هزينه تمام شده كالاها سهم 10 درصدي را به خود اختصاص داده است در حاليكه اين صنعت سهم 90 درصدي در ايجاد ارزش افزوده را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت صنايع بسته بندي در هزينه تمام شده كالاها سهم 10 درصدي را به خود اختصاص داده است در حاليكه اين صنعت سهم 90 درصدي در ايجاد ارزش افزوده را دارد.


حميد صافدل رييس سازمان توسعه تجارت، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در دهه هاي اخير صنعت بسته بندي بسيار مورد توجه قرار گرفته است زيرا اين صنعت نقش به سزايي در ماندگاري كالاها در بازارهاي هدف و صادراتي دارد.

وي افزود: طراحي و كيفيت بسته بندي محصولات مي تواند منجر به حفظ بازارهاي هدف و ماندگاري كالاهاي صادراتي ايران در بازارهاي جهاني شود.
رييس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: سهم صنايع بسته بندي در هزينه تمام شده كالاها حدود 10 درصد است اما همين صنعت مي تواند ارزش افزوده 90 درصدي را براي محصولات صادراتيمان ايجاد كند.

معاون وزير صنعت و تجارت با تاكيد بر نقش صنعت بسته بندي در معرفي كالاهاي بسته بندي و مقبوليت آنها در بازارهاي هدف تصريح كرد: بسته بندي كالاها بايد متناسب با شرايط بازارها باشد و به طور قطع بي توجهي به اين مقوله منجر به خروج كالاهاي صادراتي از بازارهاي هدف مي شود و چنانچه فعالان اقتصادي به اين امر توجهي نداشته باشند، در معادلات اقتصادي خود دچار سهل انگاري شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اين مقام مسئول بيان كرد: سازمان توسعه تجارت طي يك دهه اخير فعاليت هاي زيادي را براي توسعه و ترويج فرهنگ بسته بندي انجام داده كه از جمله اين اقدامات مي توان به ايجاد و راهبري نمايشگاه دائمي بسته بندي، برگزاري سمينار، آموزش هاي تخصصي، تعامل با سازمان هاي داخلي و خارجي و تعامل با دانشگاه ها و مراكز علمي و آموزشي اشاره كرد.
رييس سازمان توسعه تجارت متذكر شد: فرهنگ و صنعت بسته بندي مي تواند منجر به ايجاد ارزش افزوده در اقتصاد كشور و ماندگاري كالاهاي صادراتي در بازارهاي هدف شود و از سوي ديگر زمينه كاهش هزينه هاي توليد، تسهيل بازاريابي و نقل و انتقال سالم كالاها را مهيا كند و به طور قطع بي توجهي نسبت به اين صنعت يك سهل انگاري كاملا جدي است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4818
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه