میهن صنعت :

سوخت خودروها تا آخر خرداد ماه “یورو 4” می‌شود/ وجود بیش از 14 نوع خودرو یورو 4 در کشور

میهن صنعت :‌ دبیر انجمن خودروسازان گفت: قرار است تا آخر خرداد ماه سوخت خودروهای سبک یورو 4 شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌‌بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اظهارات سردار مؤمنی در خصوص عدم تمدید زمان تبدیل سوخت خودروهای کشور به یورو 4 افزود:‌ بحث استاندارد یورو 4، مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود که در این راستا جلساتی را نیز با مسئولین محیط زیست برگزار و تصمیماتی را اتخاذ کردیم.
 
وی ادامه داد: ‌متأسفانه سوخت مورد نظر در کشور وجود ندارد و حتی مصوبه‌ای را از دولت‌های هشتم تا دهم داریم که برای ارتقای خودرو از شش ماه قبل سوخت آن باید تأمین و توزیع سراسری شود.
 
نعمت‌بخش تصریح کرد:‌ هم‌اکنون بیش از 14 نوع خودرو یورو 4 در کشور وجود دارد ولی به دلیل عدم توزیع سراسری این استاندارد،‌ دارندگان این خودرو که هر کدام حداقل بیش از دو میلیون تومان اضافه‌تر پرداخت کرده‌اند امکان بهره‌برداری مناسب از خودروی خود را ندارند.
 
دبیر انجمن خودروسازان اظهار داشت: همچنین کاتالیست این خودرو که با سوخت یورو 4 باید 100 هزار کیلومتر تردد کند با سوخت یورو 2، تنها در 20 هزار کیلومتر از بین می‌رود.  
 
وی با بیان اینکه اگر سوخت توزیع سراسری نشود خودروها آسیب می‌بینند افزود: قرار است تا آخر خرداد ماه،‌ خودروهای سبک (بنزینی) به یورو 4 مجهز می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38685
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه