میهن صنعت :

سوخت پایه متانول خوردگی قطعات موتوری را به دنبال دارد

میهن صنعت : سوخت‌های حاوی متانول بر چابکی خودرو، استارت در هوای سرد، ایجاد قفل بخار در هوای گرم تاثیرات منفی دارند. وجود متانول در سوخت منجر به تغییر این پارامترها شده و این پارامترها نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد خودرو تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از عصر خودرو، بررسی کارشناسان نشان می دهد سوخت دارای متانول تاثیر مخربی بر عملکرد خودرو دارد.

سوخت‌های حاوی متانول در زمان احتراق به ویژه در دمای پایین، محصولات احتراقی خاصی به جای می گذارند که در آن‌ها برخی مواد اسیدی نیز وجود دارد.

محصولات احتراقی نه تنها بر قطعات موتور تاثیرات خوردگی شدید ایجاد می کنند بلکه روغن روان کاری را هم با مشکل روبه رو می کند و  عملکرد سامانه روان کاری را مختل می‌کند. این موضوع سبب کاهش عمر مفید موتور و قطعات آن خواهد شد که پیامد آن نارضایتی مشتری خواهد بود.

بنابراین با درنظر گرفتن آثار نامطلوب استفاده از سوخت متانول در کارکرد خودرو، ‌نتایج ناشی از این امر متوجه خودروسازان نخواهد بود و مسوولان طراحی و تولید بنزین با ترکیب 35 درصد متانول باید پاسخ‌گوی جامعه مشتریان باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11809
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه