میهن صنعت :

سود ۲۵۰ میلیارد تومانی زیر دندان واردکنندگان خودرو

میهن صنعت : نامتوازن بودن قیمت فروش سواری وارداتی با ارز به تخلف 250 میلیاردی وارد کنندگان منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تایید تشکیل پرونده 250 میلیارد تومانی گران‌فروشی برای شرکت‌های واردکننده خودرو گفت: میزان تخلف یکی از این شرکت‌ها به تنهایی 90 میلیارد تومان است.

مجتبی فراهانی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از شرکت‌های واردکننده خودرو تخلف گران‌فروشی برخی از این شرکت‌ها محرز شده است. با توجه به آنکه محکومیت این شرکت‌ها در تعزیرات قطعی نشده در حال حاضر امکان اعلام نام آن‌ها وجود ندارد اما میزان تخلف یکی از این شرکت‌ها به تنهایی 90 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد تناسبی بین ارز مورد استفاده و قیمت فروش خودروی وارداتی وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده 250 میلیارد تومانی گران‌فروشی برای این واردکنندگان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش شبکه خبر، فراهانی همچنین به واردکنندگانی که به تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده عمل نکرده‌اند، اشاره کرده و گفت: در این موارد پرونده تنها با رضایت شاکی مختومه نمی‌شود بلکه از شرکت واردکننده لیست تمام خودروهای پیش فروش شده اخذ و در صورت وجود موارد مشابه پرونده به تعزیرات فرستاده می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15956
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه