میهمانی آلاله‌ها؛

سومین یادواره شهدای صنعت گاز خراسان برگزار شد

سومین یادواره شهدای صنعت گاز خراسان با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطر مهاجران الی الله در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، شامگاه چهارشنبه (هشتم دي ماه 95) سومین یادواره شهدای صنعت گاز خراسان با مديران ارشد شركت گاز خراسان رضوي، پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد و منطقه 4 عمليات انتقال گاز و با حضور جمعي از خانواده‌های شهدا در محل تالار ابن سيناي مشهد برگزار شد.

در ابتدای اين مراسم ‌نماهنگی زيبا از گوشه اي از جانفشاني ها و ايثارگري‌هاي شهدای صنعت گاز خراسان در جبهه هاي حق عليه باطل به نمایش درآمد. سپس محمد ایمانی فر، دبیر سومین یادواره شهدای صنعت گاز خراسان بیانیه‌‌ای به مناسبت برپایی این مراسم قرائت کرد.

در بخشی از بیانیه عنوان شد :

 

"وقتی پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، هنوز گلزار شهدا، دارالشفای آزادگان است و می‌توان گام‌های استوار مادران سیاه چادری را دید که دل در گرو فرهنگ سرخ حسینی دارند و در کنار مزار فرزندان عاشق، عارف و دلسوخته خود، ندای «هل من ناصر ینصرنی» خمینی زمان را لبیک می‌گویند، می‌توان امیدوار بود که فرهنگ ایثار و شهادت در این دیار زنده است و طعم شراب شهادت سرخ را می‌توان چشید. برگزاری یادواره‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس موجب انتقال و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان است.

در ادامه اين بیانیه گفته شد: "تکریم شهدا و خانواده معظم آ‌ن‌ها یک تکلیف و وظیفه همگانی است؛ چرا هر آنچه داریم مرهون جانفشانی شهدا و استقامت خانواده آن‌هاست؛گرامی می‌داریم سالروز بازگشت پیکر مطهر و نورانی شهید تندگویان و تمامی شهدای صنعت نفت و گاز کشور را که در جای جای تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی، از حماسه ۱۰ دی مشهد تا کربلای ۴ سینه خود را به نشانه لبیک به ندای پیشوای زمان در سرسبیل آزادگی و رادمردی گشودند."

مدير عامل شركت گاز خراسان رضوي:  تاهستیم نخواهيم گذاشت ياد شهدا فراموش شود

سید حمید فانی در حاشیه برگزاري اين مراسم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای مهم بوده که به گردن ما است و بایستی به بهترین نحو ممکن خاطره آن بزرگواران را زنده نگاه داریم.

وی افزود: زمستان امسال مفتخر شدیم‌ سومین یادواره شهدای صنعت گاز خراسان را با شكوه هر چه بيشتر برپا کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی عنوان کرد: قدردانی و بزرگداشت یادگاری است که از شهدا برای ما به ارث رسیده و برآن هستیم تا با جدیت و همت در راستای حفظ ارزش‌های شامخ شهدا گام برداريم.

فاني تاكيد كرد: هيچگاه اجازه نخواهيم داد ياد شهدا در جامعه فراموش شود.

در ادامه اين مراسم جمعی از پیشکسوتان گاز خراسان با قرارگرفتن در مقابل حاضران اين مراسم پيرامون جان فشاني ها و از گذشتگي هاي شهداي صنعت گاز استان به خاطره خواني پرداختند.

روايتگري غلامعلي فصيحي مسئول فرهنگي تيپ فاطميون از روزهاي سخت مدافعان حرم در سوريه و اجراي تئاتر "عشق فاطمه" همراه با اجراي موسيقي آيني از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=104434
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه