میهن صنعت :

سکوت سازمان حمایت درباره قیمت گذاری خودرو

میهن صنعت : مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حاضر نیستند درباره قیمت گذاری خودرو که بر اساس قانون مشمول قیمت گذاری است ، مصاحبه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، " شهرام میرآخورلو "مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت که امروز پس از پیگیری های مکرر ابتدا با انجام مصاحبه در صورت موافقت مسئولان و هماهنگی با روابط عمومی موافقت کرده بود ، پس از هماهنگی با روابط عمومی از پاسخ دادن به تلفن همراه خود خودداری و ان را خاموش کرد. 

کاوه از مسئولان روابط عمومی سازمان یادشده نیز با اشاره به اینکه در نهایت سازمان حمایت و آقای میرآخورلو مسئول مستقیم اعلام قیمت خودرو و درج آن بر روی سامانه 124 هستند ، گفت: هرچند شورای رقابت در روش موقت، ملاک تعیین قیمت خودرو را قیمت اول شهریور 91 به اضافه تورم بخشی شش ماه دوم سال 91 اعلام کرده است ، اما باید قیمت ها به طور دقیق اعلام و از جانب دولت تائید شود تا بتوانیم بر روی سامانه 124 درج کنیم.

خاطر نشان می شود در پی درخواست دیروز معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از محصولات جدید سایپا ، خودروسازان در جمع خبرنگاران با اعلام کاهش پانصد هزار تومانی تا چهار میلیون تومانی قیمت محصولات خود از درج شدن قیمت های جدید در سامانه های فروش خود و سامانه 124 تا پایان دیروز خبر داده بودند اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

این در حالی است که جمشید پژویان رئیس شورای رقابت پس از نشست دیروز اعضای این شورا درباره دستورالعمل تعیین قیمت خودرو از تصویب دستورالعمل موقت برای فروش خودروها خبر داد.
پژویان گفت : بر اساس این دستورالعمل خودروسازان فقط مجازند نرخ تورم بخشی شش ماه دوم امسال را به قیمت اول شهریور محصولات خود اضافه کنند وبیش از ان مصداق گران فروشی است و تخلف محسوب می شود.

احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان نیز درتازه ترین واکنش با انتقاد از این تصمیم شورای رقابت ان را مغایر منافع خودروسازان و غیر عملی توصیف کرد.
در این حال خودرو سازان نیز از هر گونه اظهار نظر شفاف درباره قیمت های جدید محصولات خود ، خودداری می کنند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14073
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه