میهن صنعت :

سیف:ابهامات ال سی 30درصدی رفع شد

میهن صنعت : رییس کل بانک مرکزی از برطرف شدن ابهامات ال سی 30 درصدی خبر داد و گفت: بانکها ابهاماتی در رابطه با نحوه تامین ارز مورد نیاز ال سی ها داشتند که این ابهامات در جلسه دو روز پیش مدیران بانکها در معاونت ارزی بانک مرکزی رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ولی الله سیف روز سه شنبه در حاشیه مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی در محل وزارت کشور، در جمع خبرنگاران، از تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار در هفته آینده خبر داد و گفت: تغییر نرخ سود بانکی جزء دستور کار این شوراست و هر زمان که اعضا بتوانند تصمیم لازم را در خصوص تغییر نرخ سود بگیرند به تصویب خواهد رسید.

سیف ادامه داد: تجهیز امکانات در حمایت از تولید از سیاست های اصلی اقتصادی دولت است و باید زمینه رشد تولید را با بهره گیری از توان نظام بانکی ایجاد کنیم.

وی با بیان این که هدف اصلی کاهش نرخ تورم و کنترل نقدینگی است، اظهار داشت: دستیابی به این هدف علیرغم آن است که نمی توانیم سیاست انقباضی را در پیش گیریم اما با زمینه هایی که ایجاد خواهد شد، قرار است بخش تولید رشد یابد و به تدریج حرکت مثبت در اقتصاد کشور ایجاد شود.

رییس کل بانک مرکزی درباره میزان نقدینگی که زیر نظارت بانک مرکزی نیست، گفت: هم اکنون موسساتی در کشور فعال هستند که تحت نظارت بانک مرکزی نیستند.

آماری که از میزان نقدینگی منعکس می شود، مربوط به بخشی است که زیر چتر نظارت بانک مرکزی قرار دارد.

به گفته سیف 20 درصد از آمارهای اعلامی زیر چتر بانک مرکزی قرار ندارد .

رییس کل بانک مرکزی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود و سیاست اصلی اقتصادی کشور استفاده بهینه از امکانات جدید باید در بخش صنعت به تولید کننده واقعی پرداخت شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27030
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه