میهن صنعت :

شاخص بورس از نیمه 38 هزار واحد گذشت

یهن صنعت : بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز سه شنبه به رشد خود ادامه داد و با 294 واحد افزایش مواجه شد.

به گزارش میهن صنعت، بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز سه شنبه به رشد خود ادامه داد و با 294 واحد افزایش مواجه شد.

 

بورس اوراق بهادار تهران که از روز شنبه حرکت صعودی خود را آغاز کرده است امروز و در سومین روز معاملاتی هفته 294 واحد دیگر رشد کرد و در کانال 38 هزار و 640 واحدی ایستاد.

 

در بازار امروز نمادهای پالایشگاهی برترین صف‌های خرید دو بازار بورس و فرابورس بودند به طوری که نماد تازه به بازار برگشته پالایشگاه اصفهان نیمی از حجم معاملات بازار و نیمی از رشد شاخص را به خود اختصاص داد و به برترین صف خرید بازار بعد از نفت و گاز پارسیان تبدیل شد.

 

 

همچنین در بازار امروز نماد پرطرفدار نفت و گاز پارسیان پس از برگزاری مجامع عادی و فوق العاده و تعدیل مثبت 7 درصدی پیش بینی سود، با رشد قیمت بیش از 8 درصدی بازگشایی شد و تاثیر 115 واحدی بر شاخص بورس گذاشت.

 

 

به این ترتیب نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه اصفهان، گل گهر، مخابرات، ملی مس، بانک پارسیان، مپنا، خدمات انفورماتیک، فولاد خراسان و حفاری شمال بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص بورس گذاشتند و موجب عبور آن از نیمه 26 هزار واحد شدند. در بازار امروز علاوه بر پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه تبریز و نفت بهران از برترین تقاضای خرید و شرکت‌های داروسازی و بانک پاسارگاد از بهترین تقاضای فروش برخوردار بودند.

 

به گزارش ایسنا در نهایت در پایان معاملات امروز تالار شیشه‌ای 432 میلیون سهم به ارزش 184 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه 174 هزار میلیارد تومان شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11519
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه