شاخص بورس به 51 قدمی قله ۳۴هزار واحد رسید

میهن صنعت : با بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری غدیر،معدنیها و فولادی‌ها،شاخص بورس با 262 جهش دیگر رکورد تازه را ثبت کرد و به 51 قدمی کانال 34 هزار واحدی رسید.

 به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس، صد و هفتاد و هفتمین روز کاری بورس در آخرین روزهای پاییز سال با ادامه رشد قیمت سهام اکثر شرکت‌های بزرگ و تداوم عطش خریداران همراه شد، تا امروز رکورد تازه‌ دیگری برای متغیرهای اصلی بورس به دست آید و شاخص بورس در بالاترین رقم ممکن بایستد.

براساس این گزارش، درحالی استمرار رکود حاکم بر بازارهای طلا و ارز موجب کوچ برخی سرمایه‌ها و سرمایه گذارها به تالار شیشه‌ای شده که در پیش رو بودن ارایه گزارش 9 ماهه شرکت های بورسی به همراه آرامش حاکم بر تصمیم گیری ها موجب تقویت طرف تقاضا آن هم در غیبت عرضه های اولیه شده است.

این جریان با انتظار اکثر سرمایه‌گذاران به ادامه رشد قیمت سهام شرکت ارزنده و آینده دار و انتشار اخباری مانند کاهش فهرست کالاهای صادراتی به 27 قلم و اصلاح استاندارد 16 حسابرسی ( که موجب بهبود وضعیت شرکت های دارای طرح های توسعه و متاثر از نوسان ارز شده) توامان شد، تا امروز شاخص بورس به رکورد تازه ایی دست یابد.

به این ترتیب نمودار دماسنج بازار سهام که از همان شروع معاملات با سیر صعودی ترسیم شده بود، در پایان معاملات با 262 واحد جهش دیگر به عدد جدید 33 هزار و 949 واحد رسید، تا برای عبور از کانال 34 هزار واحدی فقط به 51 واحدی دیگر نیاز داشته باشد.

اتفاقی که انتظار می‌رود در معاملات فردا رخ دهد و شاخص بورس برای اولین بار بر قله 34 هزار تایی بایستد.

در این رویداد شرکت‌های معدنی و فولادی نقش مهمی داشتند، اما بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری غدیر بعد از افزایش سرمایه 400 میلیارد تومانی و رشد بیش از 8 درصدی قیمت هر سهم آن موجب شد، تا این شرکت با سرمایه تازه 1600 میلیارد تومانی به تنهایی 109 واحد بر شاخص اثر مثبت بگذارد. شرکت های گل گهر ، فولادمبارکه ، فولاد خوزستان، چادرملو، مپنا ، توسعه معادن وفلزات و ایران خودرو هم با اثر 54 تا 8 واحدی در افزایش 262 واحدی شاخص نقش موثری ایفا کردند.

با رشد امروز شاخص و قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ، ارزش روز بازار سهام هم باز هم افزایش یافت و برای نخستین بار به 154.6 هزار میلیارد تومان رسید.

با این شرایط طبیعی خواهد بود که سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی اقدام به خرید انبوه سهام شرکت‌ها کرده و نشان از فروکش نکردن عطش به خرید داشته باشند. چرا که امروز هم بالغ بر 456 میلیون سهم به ارزش 174میلیارد تومان داد و ستد شد.

هر چند 57.6 میلیارد تومان از این حجم مربوط به معامله 99 میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید و 17 و 11 میلیارد تومان دیگر به دو شرکت ملی مس و سایپا بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7443
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه