میهن صنعت :

شاخص بورس تهران در کانال 78 هزار واحد تثبیت شد

میهن صنعت :‌ شاخص بورس تهران با افزایش ۲۸۲ واحدی متأثر از اخبار سیاسی با روند متعادل عرضه و تقاضا در کانال 78 هزار واحد تثبیت شد و ارزش بازار نیز با افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی از ۳۸۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاملات امروز بازار سهام که 30 دقیقه بیشتر از روزهای دیگر پایان یافت، در بسیاری از نمادها با روند متعادل عرضه روبرو بود و شاخص نیز با افزایش 282 واحدی در کانال 78 هزار واحد تثبیت شد.
 
به گفته تحلیل‌گران بازار، بسیاری از معامله گران چشم انتظار نتایج اخبار سیاست خارجی ایران نشسته‌اند و به همین دلیل بازار روند متعادلی را طی کرد.
 
در معاملات امروز هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای دومین روز پیاپی با کاهش قیمت معامله شد و امروز بیش از 211 واحد تأثیرمنفی بر شاخص گذاشت.
 
در معاملات امروز اکثر شرکت‌های پالایشی با توجه به منتفی شدن پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی با خوش‌بینی نسبت به آینده حرکت می‌کنند، اما در این میان تنها پالایش نفت تبریز با کاهش حداکثری قیمت به کار خود پایان داد؛ این شرکت جزء پالایشگاه‌های آلاینده نبوده و در صورت تفکیک پالایشگاه‌ها برای پرداخت عوارض مشمول طرح مجلس برای پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی نخواهد شد.
 
در معاملات امروز به دنبال پالایش نفت بندر‌عباس پالایش نفت اصفهان، نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و پتروشیمی پردیس بیشتر تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند و مانع از عقب‌گرد شاخص شده‌اند.
 
برترین تقاضای امروز نیز به شرکت‌هایی همچون دارو سازی زهراوی، کشتیرانی، گروه بهمن، بانک انصار، کارتن ایران، سرمایه‌گذاری توکا فولاد و داروپخش اختصاص داشت، اما در مقابل سرامیک صنعتی اردکان، داروسازی امین، صنایع خاک چینی، سیمان ارومیه، بانک صادرات و ایران خودرو برترین عرضه بازار را داشته‌اند.
 
به گزارش فارس در فرابورس نیز شاخص با افزایش 2 واحدی به 828 واحد رسید و ارزش بازار نیز از مرز 69 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.
 
در این بازار پالایش نفت تهران، پالایش نفت شیراز و بانک سرمایه بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشته‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31467
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه