میهن صنعت :

شاخص بورس قله ۶۰ هزار واحدی را پشت سر گذاشت/ برتری تقاضا بر عرضه

میهن صنعت : معاملات امروز بازار سهام با برتری تقاضا نسبت به عرضه موفق به عبور از قله 60 هزار واحدی شد و ارزش بازار نیز از مرز 288 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاملات امروز بازار سهام با برتری تقاضا آغاز شد و شاخص بورس موفق به عبور از کانال 59 هزار واحد و فتح قله 60 هزار واحدی شد.

بنابر این گزارش بیشترین تأثیر بر شاخص را هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، مپنا، بانک پاسارگاد و ملی صنایع مس ایران دارند.

همچنین برترین تقاضای بازار نیز به سرمایه‌گذاری سایپا، ایران‌خودرو، هلدینگ تأمین و پالایش نفت تبریز اختصاص دارد. اما در مقابل سرمایه‌گذاری آتی دماوند، بانک اقتصاد نوین، شیشه رازی و ملی سرب و روی ایران مورد عرضه قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش سه روز پیش به دستور استانداری زنجان، کارخانه شرکت ملی سرب و روی تعطیل اعلام شد و همین امر موجب سقوط قیمت هر سهم این شرکت شده است.

 این شرکت در آخرین معامله 266 تومان ارزش‌گذاری شده که در بیستم مرداد‌ماه تا 300 تومان هم افزایش داشت.

در همین حال امروز بعضی از نمادهای معاملاتی از جمله قند قزوین، قند نقش جهان با توجه به ابهام در ارائه اطلاعات و شکر شاهرود با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شده است.

به گزارش فارس در این میان دیروز پالایشگاه‌ها نیز شفاف سازی کردند که در این میان پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس نسبت به وضعیت مالی شرکت صورت‌های خود را ارائه کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23138
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه