میهن صنعت :

شاخص کل بورس به کانال 45 هزار واحد رسید

میهن صنعت : اوراق بهادار تهران در حالیکه معاملات هفته گذشته خود را با رشد 0.3 درصدی شاخص بورس به پایان رسانده بود، پس از یک دوره استراحت دوباره روند صعودی پیش گرفت و از کانال 45 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اوراق بهادار تهران در حالیکه معاملات هفته گذشته خود را با رشد 0.3  درصدی شاخص بورس به پایان رسانده بود، پس از یک دوره استراحت دوباره روند صعودی پیش گرفت و از کانال 45 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاخص بورس تهران که جهش‌های بی سابقه‌ای را از ابتدای دومین ماه سال تا 10 اردیبهشت ماه تجربه کرده و موفق به عبور از کانال‌های 41 تا 44 هزار واحدی شده بود، برای اولین بار در روز 14 اردیبهشت ماه با رشد 470 واحدی توانست تنها دقایقی کانال 45 هزار واحدی را لمس کند و معاملات هفته گذشته خود را با رشد 0.3  درصدی شاخص به پایان رساند، اما امروز با از سر گرفتن رشد قیمت سهام شرکت‌ها حرکت صعودی خود را آغاز کرد و موفق به عبور از قله 45 هزار واحدی شد.

بدین ترتیب در معاملات این روز شاخص کل با رشد 407 واحدی، عدد 45 هزار و 91 واحد را فتح کرد. شاخص صنعت نیز 403 واحد صعود کرد و عدد 39 هزار و 466 واحد را به ثبت رساند. بازار اول و ودم نیز به ترتیب با 297 واحد و 811 واحد افزایش در عدد 34هزار و 295 واحد و 83هزار و 40 واحد قرار گرفتند.

بیشترین تاثیر در رشد شاخص و سبز پوش شدن بازار امروز بر عهده نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و پالایش نفت اصفهان بود.

همچنین بیشترین افزایش قیمت به نمادهای گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سیمان بهبهان، صنایع کاغذسازی کاوه، داروسازی زهراوی، سپنتا، داروسازی سینا و سیمان هگمتان رسید تا صدرنشین بازار امروز باشند. طولانی ترین صف های خرید نیز با خوش اقبالی از آن نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پاکسان، صنایع شیمیایی ایران، صنعتی گل گهر، مدیریت پروژه های نیروگاهی، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تبریز شد.

نمادهای کشت و صنعت پیاذر، خدمات انفورماتیک، ایران تایر، قند مرودشت، قند شیرین خراسان، لوله و ماشین سازی ایران و ایران ارقام بیشترین کاهش قیمت را داشتند و طولانی ترین صف های فروش به نمادهای سایپا، سرامیک های صنعتی اردکان، ایران خودرو، گروه بهمن، پالایش نفت تبریز، پارس دارو و پلی اکریل رسید.
به گزارش سنا بدین ترتیب با پایان معاملات اولین روز کاری هفته در بورس اوراق بهادار، ارزش بازار به 220 هزار میلیارد تومان رسید و معامله گران 322 میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند که ارزشی بالغ بر 2هزار و 60 میلیارد ریال داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17871
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه