«میهن صنعت»گزارش می دهد:

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با حضور وزیر صمت افتتاح شد + تصاویر

ظهر امروز، 16 آبان ماه 1400 شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ظهر امروز، 16 آبان ماه 1400 شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

شرکت هایی با ملیت ترکی، آلمانی، ایتالیایی، چینی و هندی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

همچنین شایان ذکر است که بالغ بر 500 شرکت ایرانی و خارجی در این نمایشگاه فعالیت دارند. فضای نمایشگاهی که برای این رویداد در نظر گرفته شده است حدودا ۲۵ هزار متر بوده که شامل ۲۳ هزار متر سالن و بیش از ۲۰۰۰ متر فضای باز است.

تمامی شرکت‌ ها و کمپانی هایی که در این نمایشگاه حضور دارند در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه ‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، محصولات پاک‌ کننده خودرو، نشریه‌های تخصصی صنعت خودرو و… فعالیت می کنند.

علاقه مندانی که قصد بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات را دارند می توانند به مدت 4 روز تا 19 آبان ماه از ساعت 10 الی 18 به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران مراجعه نمایند.

فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت طی این مراسم در جمعی از خبرنگاران به موضوع بدهی خودروسازان اشاره نمود و گفت: برنامه مالی ایران خودرو و سایپا که عمده بدهی‌ها و مطالبات مربوط به آن ها بوده، تعریف شده است. یکی از این برنامه ها مدیریت جریان نقدینگی خودروساز هاست که هم اکنون در حال انجام است.

او در ادامه گفت : بحث دیگر مربوط به کاهش هزینه‌ های سر بار و بحث بعدی اصلاح ساختار مالی شرکت ها بوده که آن هم در حال انجام است. خودرو ساز‌ها میزان انباشته بالا و بدهی‌های زیادی به قطعه سازان دارند، این واقعیت‌هایی است که وجود دارد.

فاطمی امین بیان کرد: برنامه‌ ای که برای بهبود صنعت خودرو تعریف کردیم، به درستی پیش می‌رود و تا دو سال آینده حتما شاهد صنعت خودرو بروز، در حوزه سوخت و قیمت خواهیم بود. یکی از ۱۰ طرح برنامه ریزی شده، بحث اصلاح ساختار صنعت بوده زیرا روابط بین قطعه سازی و خودرو سازی روابط غلطی است که باید اصلاح شود.

او افزود: ما دنبال مجموعه سازی هستیم، در مجموعه سازی خودرو ساز با حدود ۷۰ مجموعه ساز کار خواهد کرد و مجموعه سازان با قطعه سازان کار خواهند کردt این ساختاری است که در اکثر صنایع خودروسازی در جهان موفقیت آمیز بوده است. اما اگر یک خودرو ساز قرار است با ۸ قطعه ساز کار کند هم مدیریت آن سخت است و هم قیمت و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=232527
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه